Nou pas endavant per fer realitat el projecte de via verda entre Ripoll
i Campdevànol a través del camí ral. Els plens municipals d'ambdós
municipis -divendres a Campdevànol i dimarts vinent a la capital
ripollesa- realitzen l'aprovació inicial d'una infraestructura que
permetrà enllaçar amb dues d'existents -la ruta del Ferro i del Carbó i
el camí ral de Gombrèn-. L'execució d'aquest tram permetrà que la ruta
ciclista i de vianants del Baix Ripollès sumi més de 20 km des d'Ogassa
fins a prop de Gombrèn.
A banda d'aprovar inicialment el projecte el ple de Campdevànol va demanar per unanimitat que les obres comencin pel seu municipi. I és que tant l'equip de govern com l'oposició pateixen perquè quedin sense executar dos dels elements més complexos de la via verda, el pas subterrani de la N-260 i la passera del Freser a l'alçada del nou CAP. Tal i com va alertar el regidor de CiU, Jordi Salomó, la via verda podria arribar a les portes de la població però quedar-se sense finançament per permetre la seva connexió amb el nucli urbà i el tram del camí ral.
En aquest sentit tant l'alcaldessa, Núria López, com el regidor convergent van recordar que el projecte s'havia pogut desbloquejar gràcies a la bona voluntat del consistori. I és que el problema era que la passera i el pas subterrani suposaven un cost per quilòmetre més elevat que l'estàndard. La solució va passar per incloure -encara que no s'hi faci cap actuació- els quatre quilòmetres del camí ral campdevanolenc.
Per altra banda, López va explicar que l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) no veia amb bons ulls la passera projectada per qüestions d'inundabilitat i que, de ben segur, caldria modificar la proposta.
A banda d'aprovar inicialment el projecte el ple de Campdevànol va demanar per unanimitat que les obres comencin pel seu municipi. I és que tant l'equip de govern com l'oposició pateixen perquè quedin sense executar dos dels elements més complexos de la via verda, el pas subterrani de la N-260 i la passera del Freser a l'alçada del nou CAP. Tal i com va alertar el regidor de CiU, Jordi Salomó, la via verda podria arribar a les portes de la població però quedar-se sense finançament per permetre la seva connexió amb el nucli urbà i el tram del camí ral.
En aquest sentit tant l'alcaldessa, Núria López, com el regidor convergent van recordar que el projecte s'havia pogut desbloquejar gràcies a la bona voluntat del consistori. I és que el problema era que la passera i el pas subterrani suposaven un cost per quilòmetre més elevat que l'estàndard. La solució va passar per incloure -encara que no s'hi faci cap actuació- els quatre quilòmetres del camí ral campdevanolenc.
Per altra banda, López va explicar que l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) no veia amb bons ulls la passera projectada per qüestions d'inundabilitat i que, de ben segur, caldria modificar la proposta.
Més actuacions
Enguany també es preveuen altres actuacions relacionades com un centre
d'interpretació de les vies verdes a can Guetes (Ripoll) o la connexió
urbana entre els trams de Sant Joan i Campdevànol per l'interior
de la capital ripollesa.