Un veí de Ripoll ha amenaçat aquest migdia de tirar-se des del tercer pis de l'Ajuntament. Els fets han succeït després que entrés a l'edifici consistorial per exigir un pis social. Davant de la negativa dels treballadors ja que no complia els requisits ha afirmat que es tiraria al claustre del Monestir. L'incident ha obligat a mobilitzar diverses dotacions dels Mossos d'Esquadra, els Bombers de la Generalitat i la Policia Local que, després de mitja hora de negociacions, han aconseguit que desistís en les intencions inicials.
L'home que ha amenaçat de tirar-se viu amb quatre persones més, dos adults i dos infants, en un edifici del carrer del Bisbe del Barri Vell. Segons han confirmat fonts de l'Ajuntament de Ripoll, el pis presenta un estat ruïnós i per això els tècnics municipals van decidir precintar-lo. Davant d'aquesta situació, els serveis socials van oferir un allotjament provisional en una pensió de la vila. Val a dir però, segons ha explicat l'alcalde Jordi Munell, que només un dels ocupants –no pas el que ha protagonitzat l'acció avui- està empadronat i això impedeix que puguin acollir-se als programes d'habitatge social. De fet, explica que fins ara no han complert els requeriments realitzats des dels serveis socials.
Després de l'incident d'aquest dimecres, s'ha tornat a oferir un allotjament provisional fins al diumenge. El regidor de Serveis Socials, Miquel Rovira, ha confirmat que l'únic empadronat dels cinc l'ha acceptat i que, en principi, els altres quatre haurien trobat una solució. Per altra banda, s'han compromès a mediar amb la propietat –que segons els llogaters s'ha negat a fer millores al pis- per intentar trobar una solució definitiva. Fonts consultades per aquest mitjà apunten que no pagaven el lloguer del pis.
Un home amenaça de tirar-se des del 3r pis de l'Ajuntament de Ripoll
Societat
Reclamava un pis social ja que on vivien amb 4 persones més l'han precintat per amenaçar ruïna
ARA A PORTADA
-
Societat «L'odi no t'apuja el sou»: la UGT presenta a Ripoll la campanya contra el discurs de l'extrema dreta ACN
-
Societat Paneque fa gala del «diàleg» amb els ajuntaments pel nou telecabina de Vallter Gerard Mira / Agències
-
Societat Ramon Cotarelo pren el relleu de Bernat Dedeu a la glossa de la Diada de Sílvia Orriols Neus Climent
-
Societat Campdevàndol creu que limitar el preu de l'habitatge és «contraproduent» per als pobles petits ACN
-
Cultura El festival Pirineu, terra de versos marxa de Ripoll per desacords amb Orriols Anna Mira Perich
Publicat el
03 d’octubre de 2012 a
les 18:00
Et pot interessar
-
Societat
De Toni Albà a Bernat Dedéu: Ripoll estrena protagonista per la glossa de la Diada
-
Societat
Un llamp fa caure un excursionista per un precipici de vuit metres a Setcases
-
Societat
Més de 3.500 espectadors gaudeixen d'un Microclima proper i de qualitat
-
Societat La Colònia Llaudet torna a obrir aquest estiu en plena rehabilitació de la turbina històrica
-
Societat
Homenatgen els activistes antifranquistes que van segrestar la Mare de Déu de Núria fa 60 anys
-
Societat
Rodalies recupera el servei de l'R3 entre Ribes de Freser i Puigcerdà a partir del 6 de juliol
