La UVic ha aconseguit una foto d'unitat dels "alcaldes del tren". Foto: Arnau Urgell
Els alcaldes de Puigcerdà, Alp, Planoles, Ribes de Freser, Campdevànol, Sant Vicenç de Torelló, Torelló, Manlleu i Vic i la rectora de la UVic van voler mostrar que el territori es pren el PNI com un “dogma” -en paraules de Teresa Jordà-. El full de ruta per a les infraestructures del nostre país fins al 2020 afirma que cal “adoptar una aposta estratègica de serveis clara per a la línia en l'àmbit transfronterer” i desdoblar la línia fins a Vic en una primera fase i en una segona fins a Torelló i Ripoll.
L'alcaldessa de Ripoll Teresa Jordà va explicar que ja havia finalitzat la inversió de 322 milions d'euros del denominat Pla Álvarez Cascos. “Això ha servit per posar la línia a zero, 'només' per garantir-ne la seguretat” va assenyalar la batllessa. “Ara cal un pas més enllà i això passa per complir els terminis del desdoblament” va afegir.
El “granet de sorra” de la UVic
La rectora de la universitat vigatana va explicar que l'estudi que ara desenvoluparan vol analitzar l'impacte que tindria pels seus territoris una línia desdoblada i internacional. L'estudi analitzarà aspectes com el creixement urbanístic o l'impacte en sector turístic
L'estudi respon segons Assumpta Fargas a la voluntat de la UVic a posar el seu “granet de sorra” en el desenvolupament dels seus territoris més propers. Actualment prop d'un 40% dels 5.000 estudiants de la UVic utilitzen el tren per anar a classe.
- Fora de quadre: De Ripoll a Copenhaguen
