Es tracta d'un tram de 3,7 quilòmetres de longitud amb tres estacions i unes cotxeres a Ca n'Oriac, convertint la xarxa en un metro real. Les previsions apunten que 3,5 milions de passatgers utilitzaran els FGC a Sabadell a finals de l'any vinent, un 32% més dels previstos per aquest 2017.
El perllongament ampliarà i millorarà, així, la cobertura del transport públic a la ciutat de Sabadell i al seu entorn. Entre les millores hi ha la connexió amb Rodalies. Fins ara, els usuaris que volien fer transbord tenen l'opció de baixar a Sabadell Centre i caminar fins el Passeig i viceversa, però a partir d'ara les línies S2 i R4 quedaran enllaçades a través de Sabadell Nord, una millora que notaran, per exemple, els usuaris que cada dia van i venen a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

L'andana de la futura estació de FGC Creu Alta Foto: Juanma Peláez
L'ampliació servirà per guanyar usuaris estrictes del transport públic, amb unes previsions que apunten que a finals de 2018 utilitzaran el servei a Sabadell 3,5 milions de persones, 800.000 més de les previstes a finals de l'any en curs.
5,2 quilòmetres i quatre noves estacions
La posada en servei d'aquest tram final culminarà la prolongació de la línia d’FGC al municipi després que el passat mes de setembre s'inauguressin les estacions de Can Feu | Gràcia i Sabadell Plaça Major i 1,5 quilòmetres de via. Com llavors, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, presidirà la inauguració, juntament amb l'alcalde, Juli Fernàndez, que farà el seu darrer acte oficial com a tal.
El projecte total del perllongament ha tingut un àmbit d'actuació de 5,2 kilòmetres, dels quals 4,4 seran nou tram de línia de doble via. En total s'inauguraran quatre noves estacions: Sabadell Plaça Major, la Creu Alta, Sabadell Nord i Ca N'Oriac-Parc del Nord, a més de la reforma de l'actuació Sabadell Estació que rep el nom de Can Feu-Gràcia. La inversió total serà de 430 milions d'euros.