29
de juny
de
2017, 07:00
Fa un parell de setmanes la Ronda Ponent obria el pas, parcialment, a les bicicletes, amb un carril exclusiu per aquest mitjà de transport. Pocs dies després d'entrar en funcionament ja han sorgit les primeres crítiques. A la plataforma Change.org s'ha impulsat una petició per retirar-lo amb "caràcter d'urgència" i també el de la Rambla d'Ibèria, per tal de prioritzar el carril "per a l'ús de vehicles".
Justifica aquesta demanda, perquè, un cop acabades les obres de soterrament del Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), "la Rambla d'Ibèria havia de tornar a ser la gran via de Sabadell", tallada més de cinc anys. Però "mai ho ha tornat a ser" i assenyala que "el passeig de Can Feu segueix sent l'alternativa més ràpida d'accés a la ciutat", tot i com apunta "ser la més llarga en distància recorreguda".
El carril bici provoca que l'accés ràpid a Sabadell sigui "encara més obstruït i lent". A més, critiquen la "desincronització" dels nous semàfors de la Rambla Ibèria que suposarà l'efecte contrari, més congestió i contaminació. La petició va destinada a l'Ajuntament, a l'alcalde Juli Fernàndez i al seu partit, ERC.
Justifica aquesta demanda, perquè, un cop acabades les obres de soterrament del Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), "la Rambla d'Ibèria havia de tornar a ser la gran via de Sabadell", tallada més de cinc anys. Però "mai ho ha tornat a ser" i assenyala que "el passeig de Can Feu segueix sent l'alternativa més ràpida d'accés a la ciutat", tot i com apunta "ser la més llarga en distància recorreguda".
El nou carril bici de la Ronda Ponent de Sabadell. Foto: Juanma Peláez
El carril bici provoca que l'accés ràpid a Sabadell sigui "encara més obstruït i lent". A més, critiquen la "desincronització" dels nous semàfors de la Rambla Ibèria que suposarà l'efecte contrari, més congestió i contaminació. La petició va destinada a l'Ajuntament, a l'alcalde Juli Fernàndez i al seu partit, ERC.