14
de juny
de
2017, 11:08
Actualitzat:
11:21h
El primer tram del nou carril bici de la Ronda Ponent de Sabadell ja ha entrat en funcionament, i amb certa polèmica. S'hi han instal·lat unes plataformes d'accés per als usuaris del bus que impliquen que els ciclistes han de pujar i baixar una rampa i entrar en un espai comú amb els clients de TUS, motiu pel qual es pot generar un cert perill per a totes les parts.
Aquest mateix matí s'ha pogut veure com alguns comerciants ho han utilitzat fins i tot de zona de càrrega i descàrrega, motiu pel qual el carril bici deixa de tenir tot el sentit.
El primer tram que ha entrat en funcionament és el nord, el que es troba més a tocar de la plaça Catalunya i en sentit Eix Macià. Així, s'ha eliminat un dels carrils del trànsit rodat de la Ronda Ponent, que en passa a tenir dos per sentit.
Amb tot, l’Ajuntament de Sabadell destina 68 milions d’euros a transformar la trama urbana de la ciutat en el marc de la reformulació de la planificació estratègica en clau urbanística per als propers anys. Entre els elements més destacats hi figuren la remodelació de la Ronda Ponent, que a més de crear els carrils bici construirà una rotonda en la intersecció amb la carretera de Terrassa.
Es farà un carril bici a cada cantó de la Ronda Ponent, i compta amb un pressupost de 144.000 euros.
Els ciclistes accedeixen a la plataforma per una rampa. Foto: Juanma Peláez
Aquest mateix matí s'ha pogut veure com alguns comerciants ho han utilitzat fins i tot de zona de càrrega i descàrrega, motiu pel qual el carril bici deixa de tenir tot el sentit.
El nou carril bici de la Ronda Ponent de Sabadell. Foto: Juanma Peláez
El primer tram que ha entrat en funcionament és el nord, el que es troba més a tocar de la plaça Catalunya i en sentit Eix Macià. Així, s'ha eliminat un dels carrils del trànsit rodat de la Ronda Ponent, que en passa a tenir dos per sentit.
Amb tot, l’Ajuntament de Sabadell destina 68 milions d’euros a transformar la trama urbana de la ciutat en el marc de la reformulació de la planificació estratègica en clau urbanística per als propers anys. Entre els elements més destacats hi figuren la remodelació de la Ronda Ponent, que a més de crear els carrils bici construirà una rotonda en la intersecció amb la carretera de Terrassa.
Es farà un carril bici a cada cantó de la Ronda Ponent, i compta amb un pressupost de 144.000 euros.
El nou carril bici de la Ronda Ponent de Sabadell. Foto: Juanma Peláez
El nou carril bici de la Ronda Ponent de Sabadell. Foto: Juanma Peláez