09
de febrer
de
2020, 18:00
Les obres de millora de l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de l'estació de Plaça Catalunya, de la línia Barcelona-Vallès, van començar l'última setmana de gener. Una sèrie de reformes necessàries per a "dotar de robustesa" a la xarxa ferroviària que incrementarà la freqüència de trens amb l'arribada progressiva de 15 noves unitats.
Segons ha informat FGC a NacióSantCugat, l'augment de combois permetrà que, en hora punta, a l'estació de Sant Cugat hi circuli un tren direcció Terrassa (S1) i Sabadell (S2) cada cinc minuts - a més dels trens del ramal Tibidabo (L7)-; i un cada 2,5 minuts direcció Barcelona. Els 15 nous trens, que s'estan construint a hores d'ara, entraran en funcionament al llarg de l'any 2021.
Optimitzar la capacitat
L'objectiu de les obres és reconfigurar l'interior de l'estació per adaptar-la als requeriments de seguretat propis de les entrades automàtiques dels trens. El projecte també inclou l'allargament de les vies i de les andanes així com l'ampliació del vestíbul, que creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533.
Una nova configuració destinada a optimitzar la capacitat i funcionalitat de l'estació que obligarà a realitzar diversos canvis a l'espai com ara desplaçar la barrera tarifaria i les màquines de venda dels bitllets, la substitució dels ascensors i la instal·lació de noves escales fixes i mecàniques. Plaça Catalunya és la principal estació de la línia, amb 13 milions de validacions anuals. Les obres estan previstes que acabin abans de l'estiu de 2021 i tenen un pressupost de 4,1 milions d'euros.
Segons ha informat FGC a NacióSantCugat, l'augment de combois permetrà que, en hora punta, a l'estació de Sant Cugat hi circuli un tren direcció Terrassa (S1) i Sabadell (S2) cada cinc minuts - a més dels trens del ramal Tibidabo (L7)-; i un cada 2,5 minuts direcció Barcelona. Els 15 nous trens, que s'estan construint a hores d'ara, entraran en funcionament al llarg de l'any 2021.
Optimitzar la capacitat
L'objectiu de les obres és reconfigurar l'interior de l'estació per adaptar-la als requeriments de seguretat propis de les entrades automàtiques dels trens. El projecte també inclou l'allargament de les vies i de les andanes així com l'ampliació del vestíbul, que creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533.
Una nova configuració destinada a optimitzar la capacitat i funcionalitat de l'estació que obligarà a realitzar diversos canvis a l'espai com ara desplaçar la barrera tarifaria i les màquines de venda dels bitllets, la substitució dels ascensors i la instal·lació de noves escales fixes i mecàniques. Plaça Catalunya és la principal estació de la línia, amb 13 milions de validacions anuals. Les obres estan previstes que acabin abans de l'estiu de 2021 i tenen un pressupost de 4,1 milions d'euros.