31
d'agost
de
2021, 13:00
Actualitzat:
01
de setembre,
11:07h
La mitjanit d'aquest dimecres s'acaba el pagament per circular per diversos trams de les autopistes que creuen Catalunya: el de l'AP-7 entre Tarragona i la Jonquera; el de l'AP-2 entre el Vendrell i Saragossa, la C-32 al Maresme i la C-33 entre Barcelona i Montmeló. Això suposarà suprimir les infraestructures taronges tan identificatives d'aquest elements que s'han integrat a l'imaginari català, però això no serà nou al Vallès Occidental.
El gener del 2000 van desaparèixer les cabines, les tanques i senyalitzacions que hi havia instal·lades a Sant Cugat a la que aleshores s'anomenava A-7, en el ramal conegut com a B-30. Hi estaven des de 1978 i el moviment veïnal va reivindicar durant anys que es convertís en una ronda.
El gener del 2000 van desaparèixer les cabines, les tanques i senyalitzacions que hi havia instal·lades a Sant Cugat a la que aleshores s'anomenava A-7, en el ramal conegut com a B-30. Hi estaven des de 1978 i el moviment veïnal va reivindicar durant anys que es convertís en una ronda.
Era la primera vegada a l'Estat, des de la instauració del pagament per ús d'aquestes vies, que es feia aquest tipus d'actuació. Una supressió que es va dur a terme de forma simultània a Tarragona i Girona.#Taldiacomavui de fa 20 anys se suprimia per primera vegada una barrera de peatge. En aquest cas eren 3 els peatges que desapareixien de l’AP-7: a Sant Cugat i el de Salou i Girona. El lema de la reivindicació popular va ser “El poble ho ha decidit: tercer cinturó gratuït” pic.twitter.com/zPQ57JZNHa
— Arxiu TV3 CatRàdio (@ArxiuTV3CR) January 9, 2020