El jutge de l'Audiència Nacional Manuel García Castelló interrogarà dijous els set membres de l'entorn dels Comitès de Defensa de la República (CDR) que actualment resten detinguts a la comandància de la Guàrdia Civil de Tres Cantos (Madrid) per un presumpte delicte de terrorisme. Els set detinguts, que porten dos dies reclosos, seran traslladats en furgó policial a l'Audiència Nacional, on es preveu que arribin a entorn de les vuit del matí.
El titular del jutjat central d'instrucció 6 de l'Audiència, Manuel García Castelló, serà qui els interrogarà. Allà podran decidir si responen a les seves preguntes o a les del fiscal Miguel Ángel Carballo, o si, en cas contrari, s'acullen al seu dret a no declarar. Dels set detinguts, cinc estan assessorats jurídicament per advocats d'Alerta Solidària i han optat per no declarar en seu policial. Principalment, han explicat, perquè no coneixen exactament els indicis que els investigadors tenen contra ells.
Els altres dos arrestats, per contra, que sí que van prestar declaració dimarts en seu policial, han decidit desmarcar-se i sol·licitar l'assessorament d'un advocat d'ofici.
Els set CDR detinguts per terrorisme declararan dijous a l'Audiència Nacional
Societat
Sis dels detinguts s'han negat a declarar en seu policial, mentre que altres dos ho han fet, assessorats per advocats d'ofici
ARA A PORTADA
-
Societat Tres casos més de maltractament de nadons no detectats a temps: Salut obre una investigació Neus Climent
-
Societat La jutgessa envia a judici Santi Laiglesia, principal sospitós de la mort d'Helena Jubany Neus Climent
-
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Successos Desarticulen a Sabadell una organització que facilitava l'entrada irregular de migrants dominicans a Europa ACN
Publicat el
25 de setembre de 2019 a
les 20:50
Et pot interessar
-
Societat
Santi Laiglesia, a un pas de judici per la mort d'Helena Jubany
-
Societat
La jutgessa decidirà divendres que ve si obre judici oral contra Laiglesia pel cas Jubany
-
Societat
La rehabilitació del Taulí escalarà fins als 70 milions d'euros
-
Societat
Detectat un cas de sarna en una escola bressol de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell posa en marxa una nova campanya de ciutat amb la lletra «S» com a símbol
-
Societat
Ferrocarrils oferirà servei ininterromput durant la Festa Major de Sabadell
