La delegada del Govern espanyol a Catalunya, Llanos de Luna, ha enviat aquest divendres una carta via correu electrònic a tots els secretaris dels ajuntaments per advertir els edils electes de la invalidesa de la fórmula de jurament o promesa del càrrec que proposa l'AMI per a les investidures de dissabte.
El text en català i castellà que han rebut els Ajuntaments, i al qual ha tingut accés Europa Press, recorda que la Junta Electoral Central (JEC) ha considerat invàlida la fórmula de l'AMI perquè considera que buida de contingut el compromís de respecte cap a la Constitució.
La frase que planteja l'AMI és: 'Per expressió democràtica de la voluntat ciutadana, anuncio que quedo a disposició del nou Parlament, el President i el Govern de la Generalitat per exercir l'autodeterminació del nostre poble i proclamar l'estat català, lliure i sobirà'.
Llanos de Luna recorda als secretaris que cada corporació local té la responsabilitat de verificar que es compleixen els requisits legals per ser formalment regidor, inclosa "la prestació de jurament o promesa d'acatament a la Constitució".
La JEC va dictaminar que la fórmula que pretén l'AMI "no s'ha d'entendre com a vàlida a efectes del compliment del requisit legal" de l'article 108.8 de la Loreg.
							
																					
														
								Llanos de Luna carrega contra el jurament dels regidors de l'AMI
La delegada del govern espanyol insisteix que és obligatori fer "la prestació de jurament o promesa d'acatament a la Constitució" i alerta que la proposta de l'Associació de Municipis per la Independència és invàlida
 
        ARA A PORTADA
- 
													
													
															  
- 
													20 detinguts i més de 160 denúncies en el novè dispositiu «Kanpai» contra la multireincidència Redacció  
- 
													«Només queda que els accionistes enterrin l'opa»: ofensiva final del Sabadell per frenar el BBVA Redacció  
- 
													
													
															  
- 
													Gabriel Fernàndez, portaveu d'ERC a Sabadell, deixa el partit per desavinences amb la direcció Redacció  
Publicat el 12 de juny de 2015 a les 23:57
																			
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany Societat
												La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
- 
												Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola 
- 
												 Societat
												Sabadell posarà en marxa la zona de baixes emissions el pròxim dilluns 15 de setembre Societat
												Sabadell posarà en marxa la zona de baixes emissions el pròxim dilluns 15 de setembre
- 
												 Societat
												La inversió municipal per aclimatar les escoles de Sabadell suma més de 6 milions d’euros Societat
												La inversió municipal per aclimatar les escoles de Sabadell suma més de 6 milions d’euros
- 
												 Societat
												Tot el que has de saber si vas a la Festa Major de Sabadell Societat
												Tot el que has de saber si vas a la Festa Major de Sabadell
- 
												 Societat
												On i quan puc anar a recollir el mocador per a la Festa Major? Societat
												On i quan puc anar a recollir el mocador per a la Festa Major?

 
															 
															 
															 
															 
															