No dur mascareta en els termes estipulats, és a dir, quan no sigui possible mantenir la distància de seguretat, d'entre un metre i mig i dos metres, tant a l'aire lliure com en espais tancats, podria suposar una multa de 100 euros durant la "nova normalitat" posterior a la fase 3 de la desescalada.
Així ho indica un esborrany del decret llei redactat pel govern espanyol per regular aquest escenari post crisi de la Covid-19 al qual ha tingut accés la Cadena Ser. La mascareta també serà obligatòria, com ara, a tots els mitjans de transport, i al vehicle particular no ho serà quan els que hi viatgin convisquin al mateix domicili. Incomplir aquests preceptes serà considerat, si l'esborrany tira endavant, una infracció lleu.
L'esborrany al qual ha tingut accés l'emissora radiofònica estableix també que les comunitats autònomes seguiran tenint l'obligació de facilitar al Ministeri de Sanitat totes les dades necessàries per fer seguiment del coronavirus i les que calgui per garantir la coordinació entre les autoritats sanitàries davant de situacions d'emergència.
En cas de nous brots, establiments, mitjans de transport i altres entitats hauran de facilitar a les autoritats sanitàries la informació de què disposin per identificar les persones potencialment afectades, amb l'objectiu de traçar contactes i tallar cadenes de transmissió.
[noticiadiari]2/202103[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201655[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/203385[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/203378[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202916[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202926[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202806[/noticiadiari]
Multes de 100 euros per no portar mascareta fins que no hi hagi vacuna
Societat
Així consta a l'esborrany que del decret que prepara el govern espanyol per a l'"anomenada nova normalitat"
ARA A PORTADA
-
Successos Mor un home de 34 anys en un xoc frontal a la BV-1248 a Sabadell: un dels cotxes era robat Redacció
-
Societat L'Ajuntament de Sabadell prorrogarà el contracte de neteja viària i recollida de residus Redacció
-
Política Unes 150 persones es manifesten a Sabadell per reclamar l’aplicació de l’amnistia als CDR Redacció
-
Acció Pesta porcina: Mossos i Guàrdia Civil tornen a escorcollar el laboratori de l'IRTA-CReSA Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el
06 de juny de 2020 a
les 20:00
Actualitzat el
06 de juny de 2020 a les
20:08
Et pot interessar
-
Societat
Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell
-
Societat
Joan Jubany, sobre l'assassinat de la seva germana: «Qui ho va fer, que ens ho expliqui i ens deixi tancar el cercle»
-
Societat
Controlat el foc de Santa Perpètua que ha cremat 20.000 metres quadrats de la nau d'Honda
-
Societat
La jutgessa denega a Laiglesia la petició de més dies per presentar l'escrit de defensa
-
Societat
Un magistrat del Suprem i un del Constitucional, pregoners de la Festa Major de Badia
-
Societat La defensa de Laiglesia demana «més temps» per respondre a les acusacions pel cas Jubany
