Basat en Twitter Bootstrap, d'on en pren la distribució de la maqueta, el canvi també busca estandaritzar el disseny per facilitar el llançament de futures noves funcionalitats. José Manuel Gutiérrez, director d'Operatius i Nous Formats, ha dirigit el procés de conceptualització de les novetats així com la maquetació. El nou disseny de la marca ha anat a càrrec d'Albert Corberó. L'aposta de NacióDigital per la tecnologia pròpia també s'ha traduït en un treball intens del departament Tecnològic, encapçalat per Miquel Serrabassa, per a l'adaptació tècnica de la nova imatge.
Nova imatge de marca
Albert Corberó s'ha encarregat de la creació del nou logotip i el disseny de la marca, actualitzant la imatge de NacióDigital i NacióSabadell. El nou logotip està pensat per cobrir les necessitats actuals, adaptant-se a diversos formats per poder-se diferenciar fàcilment com a logotip del web o en quadrat com a icona, per exemple.
Un nou disseny més atractiu i versàtil
L'actualització de la versió mòbil era una de les prioritats de la nova imatge, que aprofita el disseny adaptatiu per tal de facilitar la reutilització de desenvolupament i continguts en qualsevol dispositiu. Amb aquest canvi, també s'ha optat per repensar la maquetació tenint en compte els dispositius mòbils en primer lloc –mobile first-, i incorporant o fent més visible informació addicional a aquesta base a mesura que la pantalla es fa més gran.
El nou disseny, a més, s'ha basat en Twitter Bootstrap, una plantilla àmpliament utilitzada amb característiques que s'estan convertint a poc a poc en un estàndard de maquetació web (com la divisió de la pantalla en dotze columnes, o les facilitats per aplicar distribucions diferents per a diversos formats de pantalla). Aquest canvi, doncs, permetrà un desenvolupament de noves funcionalitats més àgil, a més d'aportar millores en l'àmbit tècnic relacionat amb el disseny.
Evolució i optimització, les claus tecnològiques
El nou web també ha rebut una actualització a nivell tecnològic. Millores en el sistema de memòria cau, optimització de la velocitat de càrrega per a basar l'experiència bàsica en la navegació des de dispositius mòbils i una actualització general del codi font, a càrrec del departament Tecnològic, permetran accelerar l'aplicació de nous canvis i fer més efectives les eines de gestió, que també incorporen adaptacions per facilitar la tasca als periodistes del diari.
Aplicació per a Android i iPhone

Els usuaris d'Android ja la poden instal·lar al seu dispositiu mitjançant la Play Store, i els usuaris de dispositius iOS la trobaran a l'AppStore.
L'aplicació ha estat desenvolupada per l'estudi gironí Sixtemia, creadors també de les app de Gran Teatre del Liceu, iCAT o TV3, en col·laboració amb el departament de Tecnologia de NacióDigital i el dissenyador de la nova imatge del diari, Albert Corberó.
L'aplicació està disponible per a telèfons mòbils, però també es pot instal·lar a l'iPad filtrant a l'AppStore entre les aplicacions per a iPhone.