L'Ajuntament de Sabadell ha ampliat el nombre de sancions a companyies subministradores per talls indeguts de llum o mala praxi. A les onze imposades, s'hi han sumat tres de noves, elevant la xifra fins a catorze.
Els nous cassos corresponen a multes que el consistori vallesà ha interposat contra Gas Natural Servicios i Gas Natural S.U.R. Fonts municipals han indicat que l'import total de les sancions aplicades fins la data supera els 140.000 euros. En aquesta línia han revelat que hi ha un total de 198 famílies de la ciutat afectades.
Ara les empreses energètiques tenen dos mesos per recórrer aquestes sancions per la via administrativa. El govern local confia que aquestes al·legacions quedaran desestimades, per la qual cosa, les companyies hauran de traslladar les seves reclamacions als tribunals.
De les tres noves sancions, una s'ha imposat a Gas Natural Servicios per un tall de subministrament elèctric sense haver sol·licitat prèviament l'informe d'exclusió residencial als Serveis Socials municipals. Aquesta multa s'ha sumat a les nou que, pel mateix concepte s'havien imposat anteriorment – set a Endesa Energia XXI i dos a Endesa Energia SAU–.
D'altra banda, s'han imposat dues noves multes a Gas Natural Servicios i a Gas Natural S.U.R. per mala praxi. Concretament per "pràctica reiterada d'avís de tall o extinció de contracte per impagament sense haver sol·licitat els corresponents informes d'exclusió residencial als serveis socials". Aquestes multes se sumarien a les dues imposades fa uns dies a Endesa Energia XXI i Endesa Energia SAU pel mateix concepte.
Galtes greus
Les multes responen a la comissió de faltes greus d'acord amb l'article 331-5 c del Codi de Consum de Catalunya i en relació amb l'article 6.4 de la 24/2015, que estableix que abans de realitzar un tall de subministrament, les empreses subministradores tenen l'obligació de sol·licitar un informe als Serveis Socials municipals per comprovar si la persona o unitat familiar afectada es troba en risc d'exclusió residencial. Així mateix, la 24/2015 estableix l'obligació de l'empresa d'informar d'aquest dret en els avisos que generi per raó d'impagament o de tall.
La notificació de les multes és, així mateix, un nou pas en el procés iniciat al juny de l'any passat quan el Govern de Sabadell va posar en marxa el procediment per sancionar les companyies que incomplissin el disposat a la Llei 24/2015 pel que fa a garantir el subministrament energètic a persones o famílies vulnerables.
Un cop iniciats els processos, al novembre de 2016 s'incoaven divuit expedients sancionadors. D'aquests cinc han quedat arxivats bé per no haver-se pogut acreditar una relació de consum entre la companyia i l'usuari o un tall de subministrament constitutiu d'infracció. Altres dos van quedar arxivats per una qüestió formal tot i que van donar pas a la incoació de tres nous expedients, que s'han tramitat una mica més tard que els divuit expedients inicials.
Sabadell amplia a 14 les multes a empreses energètiques per tall de llum indegut o mala praxi
L'import total de les multes supera ara els 140.000 euros i hi ha prop de 200 famílies afectades | Es tracta del primer ajuntament de l'Estat que sanciona empreses subministradores
- Prestatgeries buides en un supermercat de Barcelona -
- Adrià Costa
- Una dona amb mascareta, de compres per Barcelona. -
- Adrià Costa
- Vianants amb mascareta a Barcelona. -
- Europa Press
- Vianants amb mascareta a Barcelona. -
- Europa Press
- Preves de Coronavirus a l'Hospital Clínic de Barcelona -
- Hospital Clínic
- Preves de Coronavirus a l'Hospital Clínic de Barcelona -
- Hospital Clínic
- Entrada de l'Hospital Clínic -
- Georgina Albreda
- Vianants amb mascareta a Barcelona -
- Adrià Costa
- Turistes amb mascarera a Pisa -
- Europa Press
- Gel desinfectant de mans -
- Pixabay
- Ciutadans amb mascaretes pel coronavirus -
- EP
- No només arriben males notícies des de la Xina. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Menys restriccions per la pesta porcina: què es pot fer i què no a Collserola i a la resta d'espais naturals? Arnau Urgell i Vidal
-
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 06 de juny de 2017 a les 15:49
Actualitzat el 06 de juny de 2017 a les 15:52
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia
-
Societat
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública»
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
