19
de maig
de
2017, 14:50
Actualitzat:
25
de maig,
21:13h
L'Ajuntament de Sabadell ha interposat onze sancions de 10.000 euros cada una a empreses energètiques que operen a la ciutat. Es tracta de nou casos en què les companyies van efectuar talls de subministrament sense sol·licitar a Serveis Socials l'informe de vulnerabilitat corresponent i dos en que s'ha detectat una "mala praxis reiterada" i no s'ha informat als consumidors dels seus drets. Segons han indicat els responsables municipals, es tracta de la primera localitat de l'Estat que tira endavant aquestes multes en compliment amb el que disposa la Llei 24/2015.
Amb tot, el govern local ha aclarit que per poder tirar endavant aquest procediment s'ha acollit a l'article 331 c del Codi de Consum Català que permet a poblacions de les característiques de Sabadell actuar en aquesta direcció quan es vulneren els drets dels ciutadans. Ara les energètiques tenen dos mesos per recórrer aquestes sancions per la via administrativa. El govern local confia que aquestes al·legacions quedaran desestimades, per la qual cosa, les companyies hauran de traslladar les seves reclamacions als tribunals.
Les multes s'han notificat aquest mateix divendres a les empreses afectades i són el resultat del procediment sancionador de l'Ajuntament de Sabadell va anunciar el mes de juny de 2016 quan va informar que s'havien obert 18 expedients sancionadors a empreses energètiques.
"Els drets dels nostres ciutadans els defensem per sobre de tot i els procediments que es van iniciar han acabat i seguirem aplicant els mateixos criteris en cas que no es compleixi la legalitat i les companyies no comuniquin els talls als Serveis Socials", ha assegurat l'alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, que ha dit que l'anunci de sancions ha suposat un canvi d'actitud per part d'algunes subministradores "que han començat a comunicar-se amb l'Ajuntament".
En aquesta mateixa línia s'ha expressat el regidor d'Acció Social, Gabriel Fernàndez que ha recordat que el Parlament va aprovar per unanimitat la Llei 24/2015 i ha dit que representa "un nou paradigma social en matèria de com entenem la gestió dels subministraments bàsics per garantir la vida digna de les persones davant de la pobresa energètica". Alhora ha considerat que les administracions han de ser "garants del compliment d'aquesta llei" i "prendre la iniciativa".
110.000 euros en multes
La regidora de Consum, Marisol Martínez, ha explicat que per tirar endavant aquests procediments l'Ajuntament de Sabadell s'ha acollir a l'article 331 c del Codi de Consum de Catalunya que permet a consistoris de les característiques d'aquest intervenir en cas que es detecti que s'han vulnerat els drets dels ciutadans.
Les onze sancions són de 10.000 euros cada una i que ascendeixen a 110.000 euros. "Nou s'han interposat per no demanar l'informe previ a Serveis Socials, set d'aquestes a Endesa Energia Siglo XXI i dos a Endesa Energia Sau", ha apuntat la regidora. Les altres dues sancions són multes que s'han interposat per mala praxis reiterada.
"En aquests dos casos vam detectar que les empreses no informaven dels seus drets als ciutadans ni ens sol·licitaven cap informe de vulnerabilitat, actuaven així de forma reiterada", ha aclarit l'alcalde, Juli Fernàndez que ha indicat que hi ha 156 famílies afectades. Un d'aquests expedients inclou 90 cassos detectats d'aquest tipus i l'altre 57. En cap d'aquestes situacions es va produir un tall efectiu del subministrament perquè l'Ajuntament va detectar les irregularitats a temps.
A banda, els responsables municipals han indicat que s'estan tramitant tres expedients més que afecten a Gas Natural Fenosa, que estan en procés d'incoació esperant rebre al·legacions.
Les energètiques multades tenen dos mesos per recórrer aquestes sancions per la via administrativa. El govern local confia que s'acabaran desestimant, per la qual cosa preveu que la qüestió acabi traslladant-se als tribunals.
Amb tot, el govern local ha aclarit que per poder tirar endavant aquest procediment s'ha acollit a l'article 331 c del Codi de Consum Català que permet a poblacions de les característiques de Sabadell actuar en aquesta direcció quan es vulneren els drets dels ciutadans. Ara les energètiques tenen dos mesos per recórrer aquestes sancions per la via administrativa. El govern local confia que aquestes al·legacions quedaran desestimades, per la qual cosa, les companyies hauran de traslladar les seves reclamacions als tribunals.
Les multes s'han notificat aquest mateix divendres a les empreses afectades i són el resultat del procediment sancionador de l'Ajuntament de Sabadell va anunciar el mes de juny de 2016 quan va informar que s'havien obert 18 expedients sancionadors a empreses energètiques.
"Els drets dels nostres ciutadans els defensem per sobre de tot i els procediments que es van iniciar han acabat i seguirem aplicant els mateixos criteris en cas que no es compleixi la legalitat i les companyies no comuniquin els talls als Serveis Socials", ha assegurat l'alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, que ha dit que l'anunci de sancions ha suposat un canvi d'actitud per part d'algunes subministradores "que han començat a comunicar-se amb l'Ajuntament".
En aquesta mateixa línia s'ha expressat el regidor d'Acció Social, Gabriel Fernàndez que ha recordat que el Parlament va aprovar per unanimitat la Llei 24/2015 i ha dit que representa "un nou paradigma social en matèria de com entenem la gestió dels subministraments bàsics per garantir la vida digna de les persones davant de la pobresa energètica". Alhora ha considerat que les administracions han de ser "garants del compliment d'aquesta llei" i "prendre la iniciativa".
110.000 euros en multes
La regidora de Consum, Marisol Martínez, ha explicat que per tirar endavant aquests procediments l'Ajuntament de Sabadell s'ha acollir a l'article 331 c del Codi de Consum de Catalunya que permet a consistoris de les característiques d'aquest intervenir en cas que es detecti que s'han vulnerat els drets dels ciutadans.
Les onze sancions són de 10.000 euros cada una i que ascendeixen a 110.000 euros. "Nou s'han interposat per no demanar l'informe previ a Serveis Socials, set d'aquestes a Endesa Energia Siglo XXI i dos a Endesa Energia Sau", ha apuntat la regidora. Les altres dues sancions són multes que s'han interposat per mala praxis reiterada.
"En aquests dos casos vam detectar que les empreses no informaven dels seus drets als ciutadans ni ens sol·licitaven cap informe de vulnerabilitat, actuaven així de forma reiterada", ha aclarit l'alcalde, Juli Fernàndez que ha indicat que hi ha 156 famílies afectades. Un d'aquests expedients inclou 90 cassos detectats d'aquest tipus i l'altre 57. En cap d'aquestes situacions es va produir un tall efectiu del subministrament perquè l'Ajuntament va detectar les irregularitats a temps.
A banda, els responsables municipals han indicat que s'estan tramitant tres expedients més que afecten a Gas Natural Fenosa, que estan en procés d'incoació esperant rebre al·legacions.
Les energètiques multades tenen dos mesos per recórrer aquestes sancions per la via administrativa. El govern local confia que s'acabaran desestimant, per la qual cosa preveu que la qüestió acabi traslladant-se als tribunals.