L’Ajuntament de Sabadell està disposat a replantejar la ciutat a partir d’un criteri on el vianant guanyi presència davant del cotxe. Així ho han presentat el tinent d’alcalde de territori i Sostenibilitat, Maties Serracant, i el regidor d’Espai Públic, Xavi Guerrero, en el marc d’una roda de premsa celebrada al consistori.
Amb la finalitat de millorar la circulació de vehicles, es crearà una rotonda per enllaçar la carretera de Barcelona amb la Gran Via, i que se suma a la que es projectarà a la carretera de Terrassa amb la Ronda Ponent. A més, i amb la finalitat de cedir protagonisme al vianant en lloc del cotxe, s’eliminarà una línia de zona blava al carrer Tres Creus: “Hi ampliarem les voreres traient una línia de cordó d’aparcament, i això millorarà la fluïdesa de circulació dels busos”, explica Guerrero.
En aquest sentit, i davant l’evident situació de col·lapse que es generaria si es retiren aparcaments, s’opta per trobar pàrquings dissuasius, amb la finalitat de no minimitzar la capacitat d’atracció a la ciutat per als foranis. Tot plegat forma part del Pla de Mobilitat Urbana, que preveu millorar la circulació a la primera anella de la ciutat, compresa per la Ronda Ponent, les carreteres de Terrassa i Barcelona, la Gran Via, Vilarrúbias i ronda Zamenhof.
47 milions per al manteniment de l’espai públic
A més, el pressupost municipal augmenta ostensiblement la dotació en manteniments de ferms, voreres i clavegueres (de 100.000 a 600.000 euros); una despesa que permetrà dignificar l'espai públic i començar a recuperar-lo, després que els darrers anys no s'havia invertit pràcticament en manteniment. En aquest àmbit, destaquen els 50.000 euros que es destinen a treballar conjuntament amb el Vapor Llonch per crear plans d’ocupació que permetin que persones desocupades puguin fer aquestes tasques i, alhora, rebin formació.
També destaca la inversió de 500.000 euros en la renovació i ampliació de voreres a diferents punts de la ciutat, mentre que un altre apartat important és el de petites obres a parcs i jardins, amb una dotació de 455.000 euros. Aquests diners permetran intervenir en molts punts de la ciutat, com per exemple:
- Via verda al portal de la Floresta
- Remodelació de parterres de la plaça de Sant Agustí
- Rehabilitació d’escales del parc de la Roureda
- Espai públic del carrer del Corredor
- Arranjaments de la zona de pícnic del parc del Torrent de la Romeua
- Actuacions diverses d'arranjaments de parterres
- Reparació i rehabilitació del major nombre possible de les fonts avariades de les places i parcs de la ciutat –actualment n'hi ha més de cent avariades
- Subministrament i instal·lacions de bancs i papereres a tota la ciutat
- Actualització i reparació de les àrees de jocs infantils
- Inici de la dignificació l’eix de viari de ponent, amb la recuperació de l’espai de vianants i la implantació de carrils bicicleta
- Posada en funcionament de la cascada del parc de Catalunya, amb la millora del sistema de bombament i del tractament per evitar possibles focus de legionel·losi
Sabadell vol repensar la mobilitat de l'anella del centre
Una nova rotonda a la confluència de la carretera de Barcelona amb la Gran Via permetrà millorar aquest enllaç | Es reformularan espais per fomentar la prioritat del vianant enfront al cotxe
Ara a portada
Publicat el 01 d’abril de 2016 a les 16:13
Et pot interessar
-
Mor el regidor d'ERC a Castellar Ferran Rebollo
-
Anna Lara: «Que l'aigua regenerada de Sabadell s'utilitzi per regar camps de golf ens sembla un despropòsit»
-
L'acord de pressupostos de la Generalitat inclou l'Hospital Ernest Lluch i el túnel d'Horta
-
El PSC unificarà les federacions del Vallès Occidental