Ni piulades, ni comunicats ni picabaralles semblen ser un impediment perquè els socis de govern a Sabadell mostrin unitat de cara al públic en ple debat per qui ha de ser el relleu de Juli Fernàndez, si és que finalment n’hi ha. Així ho han fet aquest dijous en l’acte públic que han fet a la plaça Doctor Robert per celebrar l’equador del mandat, i que ha aplegat unes 150 persones.
Juli Fernàndez, Joan Berlanga, Maties Serracant i Marisol Martínez, alcalde i tinents d’alcalde, han exhibit cohesió, i han esquivat qualsevol posicionament sobre el debat que hi ha tant de portes endins en cada partit com de portes enfora a través de la xarxa. Mentre Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) es mostra partidari de sumar els seus quatre regidors si hi ha una proposta de consens, una posició que segons Unitat pel Canvi i la Crida per Sabadell suposa un enrocament dels republicans per aferrar-se a l’alcaldia. Guanyem Sabadell, pel seu cantó, ja ha dit que no considera que sigui necessari rellevar Fernàndez.
“No direm res ara, si no tot seria molt fàcil”, ha assegurat Fernàndez, preguntat sobre el tema d’actualitat política per excel·lència a nivell local. Tampoc s’ha mullat Berlanga (Unitat pel Canvi), que s’ha pronunciat en els darrers dies amb una piulada que ha portat cua, sobretot perquè posava en dubte la paraula de Fernàndez a l’hora de no complir el seu compromís de facilitar un relleu a l’alcaldia.
“El dia a dia del govern funciona amb plena normalitat, estem treballant, reunits i tirant endavant les coses, avui tenim molt a celebrar, estem a mig camí i estem molt contents”, ha assegurat Berlanga. “Estem recuperant capacitat en alguns aspectes, ens sentim remuntant la ciutat, sense dissimular”, ha afegit, destacant que hi ha un compromís de govern per tirar endavant “amb responsabilitat”.
Maties Serracant (Crida per Sabadell) no s’ha pronunciat, fent fins i tot broma que intervindria davant la premsa perquè no s’especulés que “era a l’ombra”, mentre que Marisol Martínez (Guanyem Sabadell) no ha fet cap esment a la situació. Un acte, doncs, per marcar múscul davant la feina feta en els darrers anys, marcar el camí cap al futur, però sense esvair la incògnita sobre si aquest futur passa perquè Fernàndez es mantingui com alcalde o per si es buscarà algú que li prengui el relleu. I amb tot plegat, l’amenaça d’Unitat pel Canvi de retirar el seu suport si Fernàndez no fa una passa al costat.
Unitat o trencadissa: els socis de govern a Sabadell celebren l'equador de mandat
Societat
Juli Fernàndez i Joan Berlanga esquiven el debat sobre el relleu al govern municipal | El govern local ha celebrat un acte per commemorar l'equador del mandat
- L'alcalde de Premià de Mar, Miquel Àngel Méndez -
- Ajuntament de Premià de Mar
ARA A PORTADA
-
Acció Pesta porcina: Mossos i Guàrdia Civil tornen a escorcollar el laboratori de l'IRTA-CReSA Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell Redacció
-
Esports La FAV denuncia el porter del Sabadell Diego Fuoli per un «delicte d'odi» en la celebració de l'ascens Redacció
-
Societat Joan Jubany, sobre l'assassinat de la seva germana: «Qui ho va fer, que ens ho expliqui i ens deixi tancar el cercle» Redacció
Publicat el
15 de juny de 2017 a
les 19:42
Actualitzat el
15 de juny de 2017 a les
22:55
Et pot interessar
-
Societat
Controlat el foc de Santa Perpètua que ha cremat 20.000 metres quadrats de la nau d'Honda
-
Societat
La jutgessa denega a Laiglesia la petició de més dies per presentar l'escrit de defensa
-
Societat
Un magistrat del Suprem i un del Constitucional, pregoners de la Festa Major de Badia
-
Societat La defensa de Laiglesia demana «més temps» per respondre a les acusacions pel cas Jubany
-
Societat
Per què quatre helicòpters militars han sobrevolat Sabadell i Terrassa?
-
Societat La polèmica discoteca Waka desafia l'ordre de tancament
