31
de gener
de
2021, 17:31
Actualitzat:
17:56h
Més d'un centenar de persones han tallat la carretera de Barcelona, a l'altura dels carrers Tetuan i Lepant, per exigir més espai per al vianant, la bicicleta, el patinet i que vagi en detriment del vehicle. L'objectiu és tenir un espai més amable i respirar un aire més net en aquest eix, per on hi ha un gran volum de circulació.
S'han penjat i escoltat missatges com "sostenibilitat", "ments contaminació i més salut", "recuperem la ciutat" i "a la N-150 hi cabem tots", entre d'altres. Moltes famílies, però també ciclistes, gent gran i molta diversitat ciutadana per reclamar més polítiques en aquesta línia.
Han reivindicat un pla de reestructuració de la carretera Barcelona: reducció dels carrils de circulació de vehicles de quatre a dos; l'ampliació i millora dels espais per a vianants; la creació d'un carril bici segregat i un d'exclusiu per la circulació d'autobusos urbans i interurbans que en millori la velocitat comercial i ofereixi una alternativa competitiva al cotxe.
Una protesta que ha convocat el Moviment Veïnal del Sud, en una iniciativa impulsada per l'entitat No és un vial, és un carrer. De fet, l'acció també s'ha replicat en cinc llocs de Catalunya: a Barcelona, en dos punts del carrer Aragó, a Olot i a Premià de Mar.
Així com, a poca distància de Sabadell, uns metres més enllà de la mateixa carretera de Barcelona, entre els carrer Sant Pere Escultor Llimona i la ronda de l’Est/Indústria, a Barberà, impulsada per Barberà Respira.
S'han penjat i escoltat missatges com "sostenibilitat", "ments contaminació i més salut", "recuperem la ciutat" i "a la N-150 hi cabem tots", entre d'altres. Moltes famílies, però també ciclistes, gent gran i molta diversitat ciutadana per reclamar més polítiques en aquesta línia.
Una bicicleta, una de les protagonistes aquesta jornada Foto: Dani Sánchez
Han reivindicat un pla de reestructuració de la carretera Barcelona: reducció dels carrils de circulació de vehicles de quatre a dos; l'ampliació i millora dels espais per a vianants; la creació d'un carril bici segregat i un d'exclusiu per la circulació d'autobusos urbans i interurbans que en millori la velocitat comercial i ofereixi una alternativa competitiva al cotxe.
Una protesta que ha convocat el Moviment Veïnal del Sud, en una iniciativa impulsada per l'entitat No és un vial, és un carrer. De fet, l'acció també s'ha replicat en cinc llocs de Catalunya: a Barcelona, en dos punts del carrer Aragó, a Olot i a Premià de Mar.
Així com, a poca distància de Sabadell, uns metres més enllà de la mateixa carretera de Barcelona, entre els carrer Sant Pere Escultor Llimona i la ronda de l’Est/Indústria, a Barberà, impulsada per Barberà Respira.
Avui a Barberà centenars de persones hem fet un pas de gegant per pacificar la carretera de Barcelona i convertir-la en un espai més cívic i saludable. Moltes gràcies per venir i ens retrobem aviat! #RevoltaVeïnal#RecuperemLaCiutatpic.twitter.com/069deOtsoP
— Barberà Respira (@Barbera_Respira) January 31, 2021
...podem fer ball de bastons... pic.twitter.com/hWLczLgjKd
— Barberà Respira (@Barbera_Respira) January 31, 2021