13
de juliol
de
2021, 08:00
El Sindicat de Policies Locals-Cos Mossos d’Esquadra (SPLCME) a l'Ajuntament de Sabadell ha denunciat que els radars de la Gran Via de Sabadell van estar inoperatius durant un any, entre els mesos de maig de 2020 i 2021, ambdós inclosos. Un fet que, tal com ha subratllat, influeix en la prevenció d'accidents, així com en “la disminució de la sinistralitat i la seguretat vial”.
La inutilitat d'aquests aparells ha permès que no s'hagin imposat sancions per “milers d'infraccions” per excés de velocitat en aquesta artèria viària de la ciutat. El sindicat ha assegurat que els radars han estat operant “sense la certificació necessària per la falta de calibratge”.
Des de el SPLCME es va informar, “ja fa uns mesos", ha puntualitzat, al consistori d'aquesta situació “irregular” i van reclamar “el compliment dels requisits legals” per al correcte funcionament. Ha lamentat que la “falta de diligència” de l'administració local en contrast amb actuacions d'altres autoritats o associacions no governamentals que busquen la reducció de la sinistralitat.
Des de l'Ajuntament de Sabadell s'ha confirmat que en aquest període “van estar fora de funcionament, perquè precisament s'estava certificant”. Això, tal com ha recalcat, no ha volgut dir “deixar de banda la vigilància de la velocitat, ja que es van fer servir radars mòbils”. A més, tal com ha apuntat, la Gran Via “no ha estat en els darrers mesos cap focus en matèria d'accidents” i ha recordat que així ho recull la Memòria 2020 de la Policia Municipal.
Una mica més d'un miler de denúncies per excés de velocitat
En aquest document de la feina policial de l'any passat hi figura que es van interposar 1.642 denúncies per superar la velocitat permesa, gairebé 6.000 menys que el 2019 -7.461- i 5.000 que el 2018 -6.455-. I s'especifica, a la memòria, l'augment d'aquests controls el 2020, encara que també ho fa en els altres dos anys.
Així mateix, en l'informe es precisa que la concentració de sinistres l'any passat va ser a Ronda Ponent amb carretera de Terrassa, amb vuit accidents; carretera de Prats del Lluçanès amb carrer Puig de la Creu, amb sis; la confluència dels carrers Rocafort i Viladomat, amb cinc; la carretera de Barcelona amb Passeig Espronceda; plaça Espanya amb carrer Antoni Forrellad (Gran Via) i carretera de Barcelona amb Passeig del Comerç -aquests últims tres, amb quatre-.
Actualment, tal com ha garantit l'Ajuntament de Sabadell, aquests aparells ja estan en funcionament i certificats, funcionant "dins la més estricta legalitat" i per això, ha remarcat que "mai" han operat sense certificació.
La inutilitat d'aquests aparells ha permès que no s'hagin imposat sancions per “milers d'infraccions” per excés de velocitat en aquesta artèria viària de la ciutat. El sindicat ha assegurat que els radars han estat operant “sense la certificació necessària per la falta de calibratge”.
Des de el SPLCME es va informar, “ja fa uns mesos", ha puntualitzat, al consistori d'aquesta situació “irregular” i van reclamar “el compliment dels requisits legals” per al correcte funcionament. Ha lamentat que la “falta de diligència” de l'administració local en contrast amb actuacions d'altres autoritats o associacions no governamentals que busquen la reducció de la sinistralitat.
Des de l'Ajuntament de Sabadell s'ha confirmat que en aquest període “van estar fora de funcionament, perquè precisament s'estava certificant”. Això, tal com ha recalcat, no ha volgut dir “deixar de banda la vigilància de la velocitat, ja que es van fer servir radars mòbils”. A més, tal com ha apuntat, la Gran Via “no ha estat en els darrers mesos cap focus en matèria d'accidents” i ha recordat que així ho recull la Memòria 2020 de la Policia Municipal.
Una mica més d'un miler de denúncies per excés de velocitat
En aquest document de la feina policial de l'any passat hi figura que es van interposar 1.642 denúncies per superar la velocitat permesa, gairebé 6.000 menys que el 2019 -7.461- i 5.000 que el 2018 -6.455-. I s'especifica, a la memòria, l'augment d'aquests controls el 2020, encara que també ho fa en els altres dos anys.
Així mateix, en l'informe es precisa que la concentració de sinistres l'any passat va ser a Ronda Ponent amb carretera de Terrassa, amb vuit accidents; carretera de Prats del Lluçanès amb carrer Puig de la Creu, amb sis; la confluència dels carrers Rocafort i Viladomat, amb cinc; la carretera de Barcelona amb Passeig Espronceda; plaça Espanya amb carrer Antoni Forrellad (Gran Via) i carretera de Barcelona amb Passeig del Comerç -aquests últims tres, amb quatre-.
Actualment, tal com ha garantit l'Ajuntament de Sabadell, aquests aparells ja estan en funcionament i certificats, funcionant "dins la més estricta legalitat" i per això, ha remarcat que "mai" han operat sense certificació.