Així són els nous trens de FGC de les línies vallesanes

Al llarg d'aquesta setmana han començat a circular alguns dels nous ferrocarrils que permetran que l'estació de Sant Cugat tingui una freqüència d'un tren cada 2,5 minuts en ambdues línies

Imatge d'un dels nous combois de FGC
Imatge d'un dels nous combois de FGC | FGC
Sergi Baixas
09 de març de 2022, 14:23
Actualitzat: 14:30h

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) està d'estrena. Al llarg de les últimes hores, la línia Barcelona-Vallès ha començat a acollir les primeres unitats elèctriques 115 dels nous combois que serviran per incrementar la freqüència de trens. Un augment que permetrà que, en hora punta, a l'estació de Sant Cugat hi circuli un tren direcció Barcelona cada 2,5 minuts i un de Terrassa (S1) i Sabadell (S2) cada cinc minuts -a més dels trens del ramal Universitat Autònoma (S6) i Tibidabo (L7)-.
 Construïts a la fàbrica suïssa de Stadler a València i muntats als tallers de Rubí, els nous ferrocarrils estan formats per quatre cotxes de dos tipus diferents, formant fos semi-trens simètrics. Construïts amb aliatges d'alumini, tindran una longitud d'uns 80 metres i disposaran d'una cabina de conducció a cada extrem, pas diàfan entre cotxes, i podran assolir una velocitat màxima de 90 km/h, com la resta de trens de la línia.
 
Destaquen els canvis en les pantalles d'informació, el tancament de les portes, el nou tapissat, la il·luminació o l'accés a endolls a sota de cada seient. El pressupost dels 15 nous combois que s'aniran instal·lant progressivament ha estat de 99,5 milions d'euros

El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha celebrat l'augment de la freqüència en la connexió de les comarques vallesanes amb la capital catalana. "Descarbonitzem la mobilitat i vertebrem el país amb un transport públic més competitiu", ha apuntat el santcugatenc. En la mateixa línia, la presidenta de FGC, Marta Subirà, ha reivindicat que aquesta operació permetrà assolir una "capacitat màxima d'oferta d'110 milions de places" de transport públic. 
 Aquest estiu ja es va posar en marxa una nova subestació elèctrica de tracció a Bellaterra que assegurarà la potència del subministrament de la línia amb una generació extra de fins a 5.400 kW amb un disseny basat en paràmetres de seguretat, fiabilitat, eficiència, eficàcia i sostenibilitat.