09
de juny
de
2021, 13:49
Actualitzat:
14:30h
Amb l'arribada de la pandèmia s'han incrementat les comandes en línia de menjar, ja sigui per fer-les arribar al domicili o anar-les a buscar en el mateix restaurant. Precisament, fruit de la pandèmia i la desesperació per mantenir els negocis oberts, els restauradors i l'oci nocturn de Sant Cugat han unit forces i ha posat en marxa una aplicació web per demanar menjar a domicili.
Aquest dimecres al migdia, en una trobada al Mercatic amb restauradors de la ciutat, s'ha presentat el santcugatacasa.com, el primer marketplace gastronòmic i pioner al sector, que reuneix en un únic espai gran part de l’extensa oferta gastronòmica i d’oci nocturn de la ciutat i que ofereix grans avantatges per als establiments adherits.
Cervesa en mà i ganes de sobreviure. Així ha descrit com es va gestar el projecte la seva presidenta de la nova Associació de Restauració i Oci nocturn de Sant Cugat, Laura Garcia. Ha volgut remarcar que es tracta "d'una mesura de suport a la restauració i no d'un negoci". L'Associació es va crear per necessitat i santcugatacasa.com "s’ha fet des del cor, amb altruistament, buscant la justícia i una sortida per preservar la restauració. No hi ha ni secrets ni interessos, simplement és per ajudar", ha insistit.
En aquest sentit, l'alcaldessa, Mireia Ingla, ha afirmat que "la pandèmia ens ha ensenyat a reinventar-nos i ha obert noves possibilitats pel que fa al sector de la restauració, amb noves pautes de consum basades en la digitalització". Des de l'Ajuntament "col·laborem i donem suport a iniciatives com la de Sant Cugat a Casa, que busquen enfortir la restauració local en aquests moments de reactivació econòmica".
Com funciona?
Funciona igual que les altres aplicacions web dedelivery que es coneixen amb la diferència que santcugatacasa.com no té voluntat de ser un negoci. Els restauradors que s'integren paguen una tarifa plana per mantenir els sous de les dues persones que s'encarreguen de l'aplicatiu. Està previst que entri en funcionament aquesta mateixa setmana.
La persona interessada es registra i escull què vol menjar i si vol que li portin a casa o ho va a buscar al restaurant. Una altra diferència és que els cobren immediatament i sense comissions extraordinàries per cada comanda. Els cobraments, les ofertes i les devolucions també seran gestionades pels mateixos establiments, que, a més, podran vincular les comandes amb el servei de transport que desitgin, sigui propi o extern.
Quins restaurants hi ha adherits?
Actualment l'aplicatiu web compta amb 70 restaurants que ja s'han sumat a la iniciativa però l'objectiu és arribar als 300 que hi ha a la ciutat perquè tots s'hi integrin. Cada negoci escull de quina manera vol estar present al santcugatacasa.com: només informació, take away i/o delivery.
Tal com ha explicat la tinenta d'alcaldia de Comerç, Elena Vila, aquesta campanya arriba el marc de la campanya Gràcies! Reactivem la restauració local!. "És un exemple d’adaptació als nous hàbits de consum i a les necessitats". I ha conclòs recordant que es tracta d'una iniciativa pionera 100% local amb la voluntat d'esdevenir "un canal de venda referent per enfortir a la restauració de Sant Cugat".
Aquest dimecres al migdia, en una trobada al Mercatic amb restauradors de la ciutat, s'ha presentat el santcugatacasa.com, el primer marketplace gastronòmic i pioner al sector, que reuneix en un únic espai gran part de l’extensa oferta gastronòmica i d’oci nocturn de la ciutat i que ofereix grans avantatges per als establiments adherits.
Cervesa en mà i ganes de sobreviure. Així ha descrit com es va gestar el projecte la seva presidenta de la nova Associació de Restauració i Oci nocturn de Sant Cugat, Laura Garcia. Ha volgut remarcar que es tracta "d'una mesura de suport a la restauració i no d'un negoci". L'Associació es va crear per necessitat i santcugatacasa.com "s’ha fet des del cor, amb altruistament, buscant la justícia i una sortida per preservar la restauració. No hi ha ni secrets ni interessos, simplement és per ajudar", ha insistit.
En aquest sentit, l'alcaldessa, Mireia Ingla, ha afirmat que "la pandèmia ens ha ensenyat a reinventar-nos i ha obert noves possibilitats pel que fa al sector de la restauració, amb noves pautes de consum basades en la digitalització". Des de l'Ajuntament "col·laborem i donem suport a iniciatives com la de Sant Cugat a Casa, que busquen enfortir la restauració local en aquests moments de reactivació econòmica".
Com funciona?
Funciona igual que les altres aplicacions web dedelivery que es coneixen amb la diferència que santcugatacasa.com no té voluntat de ser un negoci. Els restauradors que s'integren paguen una tarifa plana per mantenir els sous de les dues persones que s'encarreguen de l'aplicatiu. Està previst que entri en funcionament aquesta mateixa setmana.
La persona interessada es registra i escull què vol menjar i si vol que li portin a casa o ho va a buscar al restaurant. Una altra diferència és que els cobren immediatament i sense comissions extraordinàries per cada comanda. Els cobraments, les ofertes i les devolucions també seran gestionades pels mateixos establiments, que, a més, podran vincular les comandes amb el servei de transport que desitgin, sigui propi o extern.
Quins restaurants hi ha adherits?
Actualment l'aplicatiu web compta amb 70 restaurants que ja s'han sumat a la iniciativa però l'objectiu és arribar als 300 que hi ha a la ciutat perquè tots s'hi integrin. Cada negoci escull de quina manera vol estar present al santcugatacasa.com: només informació, take away i/o delivery.
Tal com ha explicat la tinenta d'alcaldia de Comerç, Elena Vila, aquesta campanya arriba el marc de la campanya Gràcies! Reactivem la restauració local!. "És un exemple d’adaptació als nous hàbits de consum i a les necessitats". I ha conclòs recordant que es tracta d'una iniciativa pionera 100% local amb la voluntat d'esdevenir "un canal de venda referent per enfortir a la restauració de Sant Cugat".