09
d'agost
de
2021, 18:00
Actualitzat:
18:06h
Els quatre autobusos que circulen pel polígon industrial de Can Sant Joan -línia SJ-, amb sortida i arribada des de l'estació Sant Joan de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), seran elèctrics a la primavera, tal com ha anunciat el Govern, en una iniciativa que pretén actuar en set itineraris d'arreu del país.
Se substituiran aquests vehicles, que actualment opera Marfina Bus (grup Moventis), que funcionen amb dièsel -tres articulats de 18 metres i un de 15- per quatre articulats de 18 metres elèctrics. En aquesta línia, amb dades de 2019, la demanda era de 436.000 viatges. La presidenta d’FGC, Marta Subirà, ha afirmat que amb aquesta nova flota “es reduirà l'emissió de 800 tones/any de gasos amb efecte d'hivernacle a l'atmosfera, que equival a la captació de carboni que fan 183.000 arbres en un any, és a dir, un parc i mig de Collserola".
Pel que fa al sistema d’alimentació dels autobusos, s’instal·larà un punt de càrrega ultra ràpida perquè recarregui les seves bateries mentre espera a l'estació ferroviària de Sant Joan.
Aquesta línia de Sant Cugat forma part de les set que connecten a la xarxa d'FGC i que renovaran el seu parc automobilístic, substituint els vehicles dièsel per nous d'elèctrics. Les primeres línies on es durà a terme el canvi serà, a més del municipi vallesà, a l’estació d’Olesa de Montserrat fins a Esparraguera.
En fase de proves
Les cinc línies d’autobusos restants estan en fase de proves per determinar quin tipus de vehicle i fabricant s'adapta tècnicament millor a les exigències de cada recorregut, i a les possibilitats que ofereix un mercat, el del bus elèctric, que actualment es troba en ple desenvolupament. Així, s’estan analitzant: Bellaterra-Parc de l'Alba; Sant Vicenç dels Horts-Torrelles de Llobregat; Capellades-estació; Piera-urbanitzacions i Piera-Hostalets de Pierola. Les dades de 2019 mostren que entre totes tenen una demanda anual de gairebé 700.000 viatges.
A Catalunya, “un 30% de les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle són degudes al transport terrestre”, ha declarat la directora general de Transports i Mobilitat, Mercè Rius, que ha insistit en el fet que “qualsevol actuació dirigida a incrementar l'ús del transport públic i a substituir els combustibles fòssils, ens acosta a l'objectiu que ha fixat la Comissió Europea de reduir les emissions com a mínim un 55% de cara al 2030".
Se substituiran aquests vehicles, que actualment opera Marfina Bus (grup Moventis), que funcionen amb dièsel -tres articulats de 18 metres i un de 15- per quatre articulats de 18 metres elèctrics. En aquesta línia, amb dades de 2019, la demanda era de 436.000 viatges. La presidenta d’FGC, Marta Subirà, ha afirmat que amb aquesta nova flota “es reduirà l'emissió de 800 tones/any de gasos amb efecte d'hivernacle a l'atmosfera, que equival a la captació de carboni que fan 183.000 arbres en un any, és a dir, un parc i mig de Collserola".
Pel que fa al sistema d’alimentació dels autobusos, s’instal·larà un punt de càrrega ultra ràpida perquè recarregui les seves bateries mentre espera a l'estació ferroviària de Sant Joan.
Aquesta línia de Sant Cugat forma part de les set que connecten a la xarxa d'FGC i que renovaran el seu parc automobilístic, substituint els vehicles dièsel per nous d'elèctrics. Les primeres línies on es durà a terme el canvi serà, a més del municipi vallesà, a l’estació d’Olesa de Montserrat fins a Esparraguera.
En fase de proves
Les cinc línies d’autobusos restants estan en fase de proves per determinar quin tipus de vehicle i fabricant s'adapta tècnicament millor a les exigències de cada recorregut, i a les possibilitats que ofereix un mercat, el del bus elèctric, que actualment es troba en ple desenvolupament. Així, s’estan analitzant: Bellaterra-Parc de l'Alba; Sant Vicenç dels Horts-Torrelles de Llobregat; Capellades-estació; Piera-urbanitzacions i Piera-Hostalets de Pierola. Les dades de 2019 mostren que entre totes tenen una demanda anual de gairebé 700.000 viatges.
A Catalunya, “un 30% de les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle són degudes al transport terrestre”, ha declarat la directora general de Transports i Mobilitat, Mercè Rius, que ha insistit en el fet que “qualsevol actuació dirigida a incrementar l'ús del transport públic i a substituir els combustibles fòssils, ens acosta a l'objectiu que ha fixat la Comissió Europea de reduir les emissions com a mínim un 55% de cara al 2030".