18
de juliol
de
2023, 18:11
Fa tan sols quatre mesos que l'Ajuntament de Sant Cugat -a mans del tripartit (ERC-PSC-CUP)- instal·lava unes pilones taronges al tram més cèntric de l'Anella Verda per protegir els ciclistes. Un element separador més, col·locat a instàncies de l'Assemblea de la Bici, per obstaculitzar la freqüent invasió dels vehicles motoritzats sobre l'espai del carril bici fins aleshores només delimitat per unes baixes paneroles.
Però els resultats de les eleccions municipals del 28-M va comportar la desfeta del govern progressista i poc després es configurava un nou executiu de coalició amb Junts i ERC. Un pacte que, inclús en l'acord programàtic, esrecollia "millorar" l'Anella Verda. Un concepte eteri que, de moment, s'ha plasmat aquest matí amb l'anunci i immediata retirada de les pilones taronges. Una decisió, apunten des del consistori, avalat per Protecció Civil i la Policia Local per tal de garantir el pas dels vehicles dels serveis d'emergència que quedaven bloquejats quan es congestionava la via.
No obstant això, aquestes explicacions no han satisfet a tothom; en especial entre la comunitat ciclista, les formacions d'esquerres i la pròpia Assemblea de la Bici. Qualificant el moviment d'"excusa", aquesta darrera entitat assegura que els vehicles d'emergència són plenament capaços de trepitjar unes pilones flexibles ja dissenyades perquè així passi.
A banda, també han manifestat que l'equip tècnic de l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament ja va tenir en compte que l'espai del carril bici -de doble sentit- fos prou ample perquè fins i tot els camions de Bombers hi poguessin circular en episodis d'embussos.
Tanmateix, recorden que als trams de l'Anella Verda que no estan delimitats amb separadors, s'envaeix constantment el carril bici amb "total impunitat". "Ara serà diferent?", es pregunten retòricament recordant que la instal·lació d'aquests elements servia per donar seguretat i confiança als ciclistes que s'ha correspost amb un augment de pas.
Pel que fa als excompanys de govern d'ERC, la portaveu del PSC, Elena Vila, ha lamentat la decisió presa i apunta que demanarà veure els informes pertinents de Protecció Civil. Més contundent ha estat l'exregidor de Mobilitat, José Gallardo, que ha acusat el nou govern de "carregar-se l'Anella Verda, atacar directament la mobilitat sostenible i deixar als ciclistes venuts". "Venuts com els d'ERC que reneguen de si mateixos i les seves polítiques. Però ja teniu bon sou, no?", ha reblat interpel·lant als republicans i el polèmic augment de sou del flamant executiu.
Des de la CUP, el portaveu Marco Simarro, aposta per plantejar seriosa i urgentment la pacificació de tot aquest tram "absolutament copsat pel trànsit". I és el que l'anticapitalista considera que caldria "prioritzar les alternatives al cotxe privat, reduint contaminació i donant pas prioritari al veïnat i vehicles exclusivament necessaris".
Finalment, des d'En Comú Podem, el portaveu Ramon Gutiérrez ha escomès contra una solució que "es carrega la seguretat de les persones que anem en bici. Quin desastre!".
Però els resultats de les eleccions municipals del 28-M va comportar la desfeta del govern progressista i poc després es configurava un nou executiu de coalició amb Junts i ERC. Un pacte que, inclús en l'acord programàtic, esrecollia "millorar" l'Anella Verda. Un concepte eteri que, de moment, s'ha plasmat aquest matí amb l'anunci i immediata retirada de les pilones taronges. Una decisió, apunten des del consistori, avalat per Protecció Civil i la Policia Local per tal de garantir el pas dels vehicles dels serveis d'emergència que quedaven bloquejats quan es congestionava la via.
No obstant això, aquestes explicacions no han satisfet a tothom; en especial entre la comunitat ciclista, les formacions d'esquerres i la pròpia Assemblea de la Bici. Qualificant el moviment d'"excusa", aquesta darrera entitat assegura que els vehicles d'emergència són plenament capaços de trepitjar unes pilones flexibles ja dissenyades perquè així passi.
La nostra pregunta és si el nou @ajsantcugat actuarà amb la mateixa diligència quan es tracti d'invasions de vehicles a motor en aquest mateix CB que s'està deixant desprotegit?
— Defensem el CB Stcugat (@DCBStcugat) July 18, 2023
Lo de posar per la foto és una forma de dir que està orgullós de la decisió presa, oi? @josepmvalleshttps://t.co/qvCEApgw2W
A banda, també han manifestat que l'equip tècnic de l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament ja va tenir en compte que l'espai del carril bici -de doble sentit- fos prou ample perquè fins i tot els camions de Bombers hi poguessin circular en episodis d'embussos.
Tanmateix, recorden que als trams de l'Anella Verda que no estan delimitats amb separadors, s'envaeix constantment el carril bici amb "total impunitat". "Ara serà diferent?", es pregunten retòricament recordant que la instal·lació d'aquests elements servia per donar seguretat i confiança als ciclistes que s'ha correspost amb un augment de pas.
L'oposició salta
Pel que fa als excompanys de govern d'ERC, la portaveu del PSC, Elena Vila, ha lamentat la decisió presa i apunta que demanarà veure els informes pertinents de Protecció Civil. Més contundent ha estat l'exregidor de Mobilitat, José Gallardo, que ha acusat el nou govern de "carregar-se l'Anella Verda, atacar directament la mobilitat sostenible i deixar als ciclistes venuts". "Venuts com els d'ERC que reneguen de si mateixos i les seves polítiques. Però ja teniu bon sou, no?", ha reblat interpel·lant als republicans i el polèmic augment de sou del flamant executiu.
VERGONYA. No han trigat ni un mes en carregar-se l'Anella verda i atacar directament la mobilitat sostenible. Ells que demanaven seguretat deixen als ciclistes venuts. Venuts com els de ERC que reneguen de si mateixos i les seves politiques, pero ja teniu bon sou no??? pic.twitter.com/oUMbfhkNfP
— José Gallardo (@JoseGallardoSTQ) July 18, 2023
Des de la CUP, el portaveu Marco Simarro, aposta per plantejar seriosa i urgentment la pacificació de tot aquest tram "absolutament copsat pel trànsit". I és el que l'anticapitalista considera que caldria "prioritzar les alternatives al cotxe privat, reduint contaminació i donant pas prioritari al veïnat i vehicles exclusivament necessaris".
Finalment, des d'En Comú Podem, el portaveu Ramon Gutiérrez ha escomès contra una solució que "es carrega la seguretat de les persones que anem en bici. Quin desastre!".