La CUP carrega contra la «manca d'atenció sanitària» al consultori de la Floresta

L'equipament s'ha quedat aquesta setmana sense servei de metge arran de diverses baixes per malaltia

S.B.
03 de gener del 2024
Actualitzat el 07 de març a la 13:08h
Imatge exterior del consultori de la Floresta
Imatge exterior del consultori de la Floresta | Cedida / MutuaTerrassa

El consultori de la Floresta s'ha quedat aquesta setmana sense servei de metge a causa de dues baixes per malaltia i les visites s'han derivat al CAP de Valldoreix. Davant d'aquest anunci avançat per la CUP i confirmat per NacióSantCugat, els anticapitalistes han emès un comunicat denunciant la "manca de recursos" destinats a l'equipament sanitari i ha exigit a la concessionària Mútua de Terrassa i al Departament de Salut que garanteixin un "servei adequat" davant la "desprotecció del veïnat que frega la manca de garantia d'atenció sanitària".

En aquesta línia, des de la CUP reivindiquen que aquesta situació "no és nova" sinó que es remunta a fa ja diversos anys. Així, recorden que un dels episodis més rellevants va produir-se farà tres anys amb l'ocupació del consultori durant 4 dies per reclamar l'obertura total d'aquest equipament -juntament amb el de Les Planes- durant el transcurs de la pandèmia. Una reclamació que va acabar caient en sac trencat amb la continuïtat d'una obertura parcial pels dimarts i dijous.

Per tot plegat, els cupaires també han demanat a l'Ajuntament que dissenyi un "pla de contingència" per traslladar els pacients al centre d'urgències més proper.

Cal apuntar, però, que el servei d'infermeria funciona amb normalitat i que l'Ajuntament està en contacte amb Mútua de Terrassa per fer seguiment de la incidència.