La línia vallesana de FGC recupera els nivells d'afluència prepandèmics

L'Índex de Satisfacció del Client recull que els viatgers puntuen amb un 79 sobre 100 la qualitat del servei

Estació dels FGC de Sant Cugat.
Estació dels FGC de Sant Cugat. | Gala Espín
Nació
15 de gener del 2024
Actualitzat el 07 de març a les 16:38h

La línia vallesana de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va recuperar al llarg del 2023 el 98% de la demanda respecte al 2019. Segons ha detallat la companyia, durant aquest darrer exercici es van sumar un total de 64,9 milions de passatgers; el que significa un increment d'un 13,7% respecte a l'any 2022.

En concret, el creixement més destacat s'ha observat a les estacions de Sabadell (+22%), seguit de Terrassa (+20%) i Sant Cugat (+15%). En el cas de Sant Cugat, això suposa que entre les 7 estacions del terme municipal s'han registrat més de 10 milions d'usuaris.

D'altra banda, l'Índex de Satisfacció del Client -elaborat per FGC a partir de 1.100 enquestes directes entre usuaris- conclou que els viatgers puntuen amb un 79 sobre 100 la qualitat del servei ofert per l'operadora al llarg de l'any passat. 

Tanmateix, l'Índex de Puntualitat de Ferrocarrils també ha crescut en relació amb l’any passat i se situa en un 99,6% a la línia Barcelona-Vallès. Cal recordar que tan sols es recull el retard d’una circulació a partir dels 3 minuts.

A més a més, també es valora positivament l’accessibilitat, la senyalització, la neteja i la sensació de seguretat. El president de Ferrocarrils, Toni Segarra, atribueix aquests bons resultats "a la professionalitat i a l’esforç de tot el personal de Ferrocarrils per continuar oferint cada dia un servei ferroviari competitiu, fiable i de qualitat".