L'Ajuntament de Sant Cugat és «accessible, comprensible i garantista»

Una conclusió que es desprèn del Síndic de Greuges de Catalunya a partir de l'Informe d'Avaluació del Dret a l'Accés a la Informació 2021

Publicat el 13 d’abril de 2022 a les 15:26

L'Ajuntament de Sant Cugat és una administració, en termes generals, "accessible, comprensible i garantista". Així es desprèn de les conclusions de l'Informe d'Avaluació del Dret a l'Accés a la Informació 2021 elaborat pel Síndic de Greuges de Catalunya. Un document que també considera que la Casa de la Vila és, en un 75% dels casos, una administració "actualitzada, reutilitzable i interoperable".

En aquest sentit, les millors notes se les emporten aspectes com l'accessibilitat i la comprensió de la informació on el consistori assoleix un 100% de la puntuació. Pel que fa a al resolució de les consultes, l'administració local obté una nota del 87% i valora que la informació sol·licitada per al ciutadania es lliura i notifica dins del termini establert per la normativa. 


Des de l'equip de govern, la tinència d'alcaldia de Bon Govern i Transparència, Lourdes Llorente, ha afirmat: "Tot i la bona valoració de l'informe del Síndic, sabem que tenim molt marge de millora. Continuem treballant per escurçar el temps de resposta i simplificar els tràmits i el seu llenguatge per fer del nostre Ajuntament una administració pròxima a la ciutadania". 
 
La sindicatura ha fet públic l'informe anual d'avaluació del compliment de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern, que enguany, amb informes individualitzats, recull els resultats aconseguits per un total de 188 administracions i ens públics del país. Aquest informe avalua aspectes com l’accessibilitat, la comprensibilitat, el temps de resolució de consultes, la solvència, la reutilització d’informació i altres conceptes de valor addicional, seguint els criteris de la Guia Metodològica.