24
d'agost
de
2021, 16:54
Actualitzat:
16:57h
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat la revisió anual del Funicular de Vallvidrera. El servei, que ofereix dos vehicles amb una capacitat per a 50 persones, reprendrà l’activitat amb els horaris habituals aquest proper dissabte 28 d’agost.
Els treballs s’han centrat en la renovació de la central hidràulica de frens, que controla el sistema de frenada de l'accionament del funicular i que havia arribat al final de la seva vida útil. A part, a més de la central, també s’han renovat les politges, rehabilitat les rodes del material mòbil i s’ha revisat l’estat del recorregut.
El funicular es va inaugurar l’octubre de 1906 per comunicar la línia del Vallès (estació Peu del Funicular) amb l'urbanització de Vallvidrera en un tram de 736,6 metres de longitud i un desnivell de 158 metres i un pendent màxim del 29%. Va ser construït per la companyia del Ferrocarril Sarrià Barcelona i el 1979 es va integrar a la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
El 1998, després de vàries reformes dels cotxes antics, es va realitzar una reforma integral de la línia canviant tota la plataforma de la via, les estacions i els vehicles permetent que el funicular funcionés de manera totalment automàtica.
Els treballs s’han centrat en la renovació de la central hidràulica de frens, que controla el sistema de frenada de l'accionament del funicular i que havia arribat al final de la seva vida útil. A part, a més de la central, també s’han renovat les politges, rehabilitat les rodes del material mòbil i s’ha revisat l’estat del recorregut.
El funicular es va inaugurar l’octubre de 1906 per comunicar la línia del Vallès (estació Peu del Funicular) amb l'urbanització de Vallvidrera en un tram de 736,6 metres de longitud i un desnivell de 158 metres i un pendent màxim del 29%. Va ser construït per la companyia del Ferrocarril Sarrià Barcelona i el 1979 es va integrar a la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
El 1998, després de vàries reformes dels cotxes antics, es va realitzar una reforma integral de la línia canviant tota la plataforma de la via, les estacions i els vehicles permetent que el funicular funcionés de manera totalment automàtica.