05
d'abril
de
2022, 13:49
Actualitzat:
06
d'abril,
9:52h
Fa una setmana, l'alcaldessa Mireia Ingla va anunciar durant el primer acte polític després de ser revalidada com a candidata d'ERC de cara a les eleccions municipals del 2023 la seva intenció de promoure i defensar diversos projectes per impulsar una mobilitat interurbana més sostenible.
Entre aquests, destacava la projecció pel desdoblament de la línia de FGC vallesana amb la construcció d'un nou túnel ferroviari per sota de la serra de Collserola que també connecti Sant Cugat amb Barcelona. La republicana celebra que enguany estiguin entrant en funcionament 15 nous trens que permetran una major freqüència de combois per l'estació de Sant Cugat Centre, però alerta que ara ja s'ha arribat a la "capacitat màxima" de la línia i que, per això, cal buscar noves alternatives per donar resposta a la crescuda paulatina del nombre de viatgers.
Davant d'aquesta situació, l'alcaldessa ha enviat una carta al vicepresident i conseller de Territori, Jordi Puigneró, per reunir-se i poder conèixer de primera mà en quin punt es troba aquest projecte i quines són les passes administratives a seguir perquè sigui una realitat abans del 2030.
He adreçat una carta al vicepresident @jordiPuignero per conèixer en quin punt està el projecte del 2n túnel d'@FGC entre #SantCugat i #Barcelona. Una obra que suposa una oportunitat per soterrar les vies de la ciutat i crear nous espais verds i amables per a la ciutadania. pic.twitter.com/ImimvsKJXb
— Mireia Ingla