07
de juliol
de
2023, 14:47
Actualitzat:
14:48h
El Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) aposta per una nova connexió ferroviària de Rodalies entre el Vallès Occidental i el Vallès Oriental. Segons publica aquest divendres la Plataforma de Contractació de l’Estat, el govern espanyol ha anunciat la pròxima licitació del contracte de serveis per a la redacció de l'estudi informatiu.
El document costarà prop d'un milió d'euros i s'elaborarà durant els pròxims 30 mesos. Aquest abordarà la definició, viabilitat i anàlisi de les alternatives tècniques que puguin plantejar-se per entrellaçar la xarxa ferroviària existent i establir una nova connexió de Rodalies entre les línies Barcelona-Sabadell-Terrassa (R4) i la línia Papiol-Mollet (R8), permetent facilitar la ruta Sabadell i Granollers.
Aquest moviment respon als objectius de l’Estratègia de Mobilitat Sostenible, Segura i Connectada 2030, i busca donar resposta a les necessitats de mobilitat quotidiana dels ciutadans mitjançant maneres de transport sostenibles, des del punt de vista social, econòmic i mediambiental. En concret, es tracta d'una actuació emmarcada en el “Pla de Rodalies de Catalunya 2020 –2030”, document de contingut tecnicoeconòmic que conté la proposta d’actuacions en infraestructura ferroviària i material rodant.
El contracte també inclourà la prestació de serveis d’Enginyeria (consultoria i assistència) per a la realització dels esmentats tràmits d’informació pública i audiència a les administracions, anàlisis d’al·legacions i obtenció, en el seu cas, de la declaració d’impacte ambiental, fins a l’aprovació definitiva de l’estudi informatiu.
El document costarà prop d'un milió d'euros i s'elaborarà durant els pròxims 30 mesos. Aquest abordarà la definició, viabilitat i anàlisi de les alternatives tècniques que puguin plantejar-se per entrellaçar la xarxa ferroviària existent i establir una nova connexió de Rodalies entre les línies Barcelona-Sabadell-Terrassa (R4) i la línia Papiol-Mollet (R8), permetent facilitar la ruta Sabadell i Granollers.
Aquest moviment respon als objectius de l’Estratègia de Mobilitat Sostenible, Segura i Connectada 2030, i busca donar resposta a les necessitats de mobilitat quotidiana dels ciutadans mitjançant maneres de transport sostenibles, des del punt de vista social, econòmic i mediambiental. En concret, es tracta d'una actuació emmarcada en el “Pla de Rodalies de Catalunya 2020 –2030”, document de contingut tecnicoeconòmic que conté la proposta d’actuacions en infraestructura ferroviària i material rodant.
El contracte també inclourà la prestació de serveis d’Enginyeria (consultoria i assistència) per a la realització dels esmentats tràmits d’informació pública i audiència a les administracions, anàlisis d’al·legacions i obtenció, en el seu cas, de la declaració d’impacte ambiental, fins a l’aprovació definitiva de l’estudi informatiu.