Vacunar-se al matí contra la Covid-19 ajuda el cos a generar més anticossos contra el virus. Així ho determina un estudi realitzat a 447 professionals de l'ICS Catalunya Central a qui s'han extret mostres serològiques de forma regular per saber la prevalença d'anticossos onze mesos després de rebre la primera o la segona dosi de la vacuna (previ a l'onada de la variant Òmicron).
En un comunicat, Salut explica que els resultats obtinguts demostren que els anticossos es mantenen durant els onze mesos posteriors a la vacunació, tot i que van disminuint gradualment. Entre els factors associats a tenir un nivell d'anticossos més elevat, a més de la vacunació en horari matinal, també hi ha ser home i haver tingut una reacció adversa a la vacuna.
L'estudi també determina que els professionals prèviament infectats pel virus presentaven nivells d'anticossos més elevats respecte als no infectats. Contràriament, les persones fumadores, les de més edat, el personal sanitari de l'àmbit assistencial, les persones amb Covid persistent o les qui han necessitat oxigen durant la infecció tenen un nivell d'anticossos més baix.
La investigadora de l'ICS Catalunya Central i autora de l'estudi, Anna Ruiz, ha explicat que davant la contínua aparició de noves variants "és important conèixer l'eficiència i la persistència de les respostes immunes induïdes per la infecció, la vacunació o la combinació de les dues". Segons Ruiz, aquest coneixement pot ajudar a entendre l'evolució actual i futura de la pandèmia.
El treball ha estat codirigit per l'Institut Català de la Salut, a través de l'IDIAP Jordi Gol i l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISClobal). A més, també hi ha col·laborat la Fundació Privada Daniel Bravo Andreu i forma part del projecte europeu 'ENDing covid-19 Variants Of concern through Cohort studies'. Els resultats es van publicar a finals de juliol a la revista internacional Immunology.
[plantillavirals]
A quina hora et vas vacunar contra la Covid? Un estudi determina que això afecta la seva eficàcia
Per comprovar-ho s'han analitzat els nivells de més de 400 professionals de l'ICS Catalunya Central
ARA A PORTADA
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
La «marea groga» desborda Barcelona en una nova mostra de força: «Menys policia, més educació» Gerard Mira
-
La defensa dels Pujol tanca files i diu que no s'ha demostrat corrupció amb els diners de la família Redacció
-
-
Vila confia que el TC avalarà la vehicularitat del català: «Tenim el millor model d'Europa» Lluís Girona Boffi
Publicat el
18 d’agost de 2022 a
les 15:26
Et pot interessar
-
Societat
Sant Pau defensa que va actuar «seguint el protocol» en el cas del nadó maltractat
-
Societat
L'espanyol del creuer amb hantavirus evoluciona favorablement després de rebre oxigenoteràpia
-
Societat
Els Castellers de Barcelona, a punt de fer el rècord del castell a més altitud
-
Societat
Els docents tallen l'N-340 a Vilafranca del Penedès
-
Societat
Mestres i professors tallen la B-23 a Sant Joan Despí
-
Societat
Els catalans aïllats a Madrid faran quarantena fins al 21 de juny: així funciona el protocol
