El fotoperiodista Albert Garcia ha estat absolt per "falta de proves" del delicte de resistència a l'autoritat que li atribuïa la Fiscalia. Segons ha informat El País, el titular del jutjat penal 8 de Barcelona, Jorge González Ibarburen, ha conclòs que hi ha "seriosos dubtes" que l'acusat forcegés amb un agent de la policia espanyola mentre cobria les protestes de la sentència del procés l'any 2019, i també que li provoqués lesions en una mà.
La sentència dona credibilitat la relat de Garcia i de la resta de testimonis dels fets -entre ells el fotoperiodista de NacióDigital José Manuel Gutiérrez- per davant de la versió de l'agent i dels seus companys. Considera, de fet, que no hi va haver agressió del fotoperiodista, sinó que va ser el policia qui va agafar García per detenir-lo. Els fets van tenir lloc el 18 d'octubre de 2019 a la plaça d'Urquinaona i el judici es va celebrar el 14 d'octubre.
La Fiscalia va rebaixar fins a dues vegades la petició de pena i va passar de demanar presó a una multa de 4.800 euros. Garcia va negar davant del jutge haver agredit l'agent de la Policia Nacional i va explicar que havia estat el policia qui el va detenir sense motius. El fotoperiodista va rebre el suport de la professió el dia de la vista oral.
Absolt per falta de proves el fotoperiodista Albert Garcia
Societat
El jutge nega que agredís un agent de la policia espanyola, com sostenia la Fiscalia
- El fotoperiodista Albert Garcia just abans del judici a la Ciutat de la Justícia | Gala Espín -
- | Gala Espín
ARA A PORTADA
-
-
Ciutats Temporal: un mort, dos ES-Alert i hospitals i vies inundades Arnau Urgell i Vidal | Natàlia Pinyol
-
Societat Parlon intenta fer pedagogia de l'ES-Alert després del temporal: «No podem aturar-ho tot perquè plou molt» Marc Orts i Cussó
-
Ciutats Barcelona fa créixer el truc urbà per aprofitar l'aigua de la pluja: ja ocupa la mida de 14 illes de l'Eixample David Cobo
-
Publicat el
02 de novembre de 2021 a
les 16:41
Actualitzat el
02 de novembre de 2021 a les
18:13
Et pot interessar
-
Societat
Una estudiant de la UPF crea un sistema que s’avança a Rodalies: «Minimitza el temps d'avís per incidències»
-
Societat
Tallades l’R2, l’R2 Nord i l’R11 entre Sant Andreu i Montcada i Reixac per les pluges
-
Societat
Els Mossos descarten problemes de salut en la caiguda d’Isak Andic tres mesos abans de morir
-
Societat
Els Bombers reben 270 avisos per l'episodi de pluges
-
Societat El Metro de Barcelona comença el dia amb talls a dues línies pel temporal de pluges
-
Societat
Els serveis d'emergències busquen un conductor arrossegat per una riera a Olivella
