Acomiaden el cambrer que es va discutir amb un client perquè li deia «Jaime» enlloc de «Jaume»

El restaurant "Coloma" del Masnou reconeix que l'acomiadament és "improcedent" i l'indemnitzaran. Jaume Valls ho atribueix a un càstig per defensar que el seu nom és en català.

Publicat el 08 de febrer de 2010 a les 18:45

Jaume Valls en una imatge d'arxiu quan va ser suspès de sou i feina per motius lingüístics.


Jaume Valls, el cambrer del restaurant "Coloma" del port del Masnou (Maresme) que el passat mes d'octubre va ser suspès de sou i feina per discutir amb un client que li deia "Jaime" enlloc de "Jaume", ha estat finalment acomiadat.

Valls atribueix l'acomiadament a aquells fets i considera que és un "càstig" excessiu que li ha volgut posar l'empresa: "Després de tres anys de feina mai hi havia hagut cap problema i ara, després d'allò, es veu que sí que hi és", comenta de forma irònica. L'empresa, que divendres li va comunicar al cambrer que ja no comptava amb ell, assegura que Valls ha baixat el seu "rendiment". Tot i això, reconeixen que l'acomiadament ha estat 'improcedent' i l'indemnitzaran.

a discussió lingüística que va mantenir Jaume Valls amb un dels clients habituals del restaurant del Masnou on treballava li pot haver costat l'acomiadament. L'empresa ho nega i diu que el motiu de l'acomiadament és la 'disminució voluntària i continuada del seu rendiment', però Valls diu que l'únic que ha canviat al restaurant és l'actitud de la direcció després de la discussió amb el client.

Els fets van passat el passat mes d'octubre. El cambrer assegura que el client, begut, el va provocar en diverses ocasions cridant el seu nom en castellà i amb un to despectiu: "Mira el Jaime éste". Segons la seva versió, Valls es va sentir ofès i, emulant Carod-Rovira en un conegut programa de la televisió, es va dirigir al client i li va dir: "El meu nom és Jaume".

La resposta del cambrer va irritar el client, que va amenaçar els propietaris del local amb no tornar-hi si Valls continuava treballant-hi. Llavors l'empresa va sancionar-lo i el va suspendre de sou i feina durant una setmana al·legant "manca de lleialtat". Ara, tres mesos després d'aquell incident, l'han acomiadat per 'baix rendiment'. Tot i això, l'empresa reconeix que l'acomiadament és 'improcedent i l'indemnitzarà.

Valls no es creu l'excusa del baix rendiment perquè 'en tres anys de feina mai hi ha hagut cap problema'. El cambrer tampoc vol que l'empresa faci servir la crisi com a excusa per acomiadar treballadors perquè el restaurant 'hi ha feina'. En aquest sentit, Valls denuncia que aquest mes de febrer l'empresa ha acomiadat a dos treballadors més de manera improcedent.