El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha donat per acabada l'onada de calor d'aquests darrers dies. Ja no hi haurà els episodis de calor intensa que han fet arribar alguns termòmetres als 38 o 40°C. Tot i que abandonem aquestes temperatures màximes, la calor no s'ha acabat i continuarà sent intensa. No s'arribaran a les xifres dels últims dies, però les temperatures estaran entre els 36 i els 38°C.
De fet, la calor tornarà a ser molt present aquest dilluns i dimarts. No serà fins dimecres que les temperatures comencin a baixar i els valors siguin més normals.
Aquesta baixada vindrà sobretot donada per les pluges que s'esperen a partir de dilluns a la tarda i sobretot dimarts. Aquesta situació de tempestes afectarà el Pirineu, Prepirineu i la meitat oest del país. La situació perdurà fins dimecres, però dijous canviarà lleugerament.
La gran incògnita és si el temps respectarà la revetlla de Sant Joan, el dijous. Ara per ara, es preveu que hi hagi més sol que els dies anteriors i només xàfecs puntuals en algunes zones del Pirineu Occidental.
Adeu a l'onada de calor; hola a la pluja?
Societat
Es preveuen pluges de cara a dimarts, però tot indica que la revetlla de Sant Joan serà tranquil·la
- La sortida del sol amb un camp d'ordi a Gurb, Osona. -
- Emili Vilamala
ARA A PORTADA
-
Política El PSOE estudia presentar-se conjuntament amb les esquerres per disputar el Senat al PP Bernat Surroca Albet
-
Política Qui és Jordi Albert, el pla B d'ERC per al 29-N si Rufián consuma el trencament Lluís Girona Boffi
-
-
Política Junts avança en la reconstrucció de l'espai convergent: acord amb el partit de Marta Pascal Oriol March
-
Publicat el
19 de juny de 2022 a
les 17:14
Et pot interessar
-
Societat Desmedicalitzar la salut mental: les assignatures pendents per trencar l'estigma
-
Societat
Trenta quilòmetres de cues a l'AP-7 durant l'operació sortida pel pont del 12 d'octubre
-
Societat
Mor Josep Pinyol i Balasch, exsecretari nacional de l’ANC
-
Societat
CaixaBank alerta d'una nova estafa que suplanta el banc per robar-te els diners
-
Societat
Minut de silenci a la plaça Sant Jaume per la mort de Maricarmen i el dret a un habitatge digne
-
Societat
La jurista sud-africana Navi Pillay guanya el Premi Nobel de la Pau 2026
