El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha donat per acabada l'onada de calor d'aquests darrers dies. Ja no hi haurà els episodis de calor intensa que han fet arribar alguns termòmetres als 38 o 40°C. Tot i que abandonem aquestes temperatures màximes, la calor no s'ha acabat i continuarà sent intensa. No s'arribaran a les xifres dels últims dies, però les temperatures estaran entre els 36 i els 38°C.
De fet, la calor tornarà a ser molt present aquest dilluns i dimarts. No serà fins dimecres que les temperatures comencin a baixar i els valors siguin més normals.
Aquesta baixada vindrà sobretot donada per les pluges que s'esperen a partir de dilluns a la tarda i sobretot dimarts. Aquesta situació de tempestes afectarà el Pirineu, Prepirineu i la meitat oest del país. La situació perdurà fins dimecres, però dijous canviarà lleugerament.
La gran incògnita és si el temps respectarà la revetlla de Sant Joan, el dijous. Ara per ara, es preveu que hi hagi més sol que els dies anteriors i només xàfecs puntuals en algunes zones del Pirineu Occidental.
Adeu a l'onada de calor; hola a la pluja?
Es preveuen pluges de cara a dimarts, però tot indica que la revetlla de Sant Joan serà tranquil·la
- La sortida del sol amb un camp d'ordi a Gurb, Osona. -
- Emili Vilamala
ARA A PORTADA
-
-
-
Realment es pot (i convé) densificar més Catalunya o va per barris? David Cobo | Arnau Urgell i Vidal
-
Les primeres multes de la Generalitat per incomplir la regulació de lloguers surten a 3.500 euros de mitjana David Cobo
-
Dijous de reunions clau entre Govern i sindicats per reconduir el conflicte educatiu Gerard Mira Sánchez
Publicat el
19 de juny de 2022 a
les 17:14
Et pot interessar
-
Societat
Maquinistes de Rodalies falsifiquen justificants per no treballar i Renfe fa els ulls grossos
-
Societat
Per què la Setmana Santa cau sempre en dies diferents?
-
Societat
La Universitat de Perpinyà suprimeix el màster d'Estudis Catalans i Transfronterers
-
Societat
Els tècnics sanitaris denuncien l'ICS i Salut per incompliment d'acords
-
Societat El Govern obrirà expedient contra l'empresa del bloc de Sant Agustí per incompliment de la normativa
-
Societat
Apareixen diversos accessos a refugis antiaeris de la Guerra Civil en unes obres a Barcelona
