Malauradament, l'any 2021 ha continuat fent evident que les violències masclistes són una xacra estructural a la nostra societat. El balanç torna a ser tràgic a Catalunya: 12 dones assassinades, 11.000 denúncies per violència masclista, més de 800 denúncies per violació i més de 1.450 per abusos.
A l'estat espanyol, són 39 les dones mortes per violència masclista que es comptabilitzen. A més, els primers estudis sobre l'impacte que ha tingut la pandèmia apunten que el confinament i la distància social van impactar a l'alça en les violències que pateixen les dones.
En els darrers tres anys, el moviment feminista ha anat in crescendo a l'hora de denunciar i combatre la por a la qual s'obliga a viure les dones. En els darrers mesos s'ha posat l'èmfasi en les violències sexuals arran de la brutal violació d'una menor a Igualada que va estar hospitalitzada durant més d'un mes i mig. Les expertes assenyalen que en més del 80% dels casos els agressors són coneguts de la víctima i que hi ha conductes socialment "normalitzades" per falta d'una educació socio-afectiva que trenqui rols de gènere.
També s'ha posat l'accent en la violència vicària, la que té per objectiu causar dolor en la dona a través dels fills. Se n'ha parlat molt especialment arran del cas del pare de Tenerife que va assassinar les dues filles el passat estiu i d'un altre home que va assassinar el seu fill de dos anys en un hotel a Barcelona.
[hemapres]
Aquest any hem après... que la violència masclista continua sense aturar-se
El balanç de dones assassinades ha continuat creixent, així com les denúncies per agressions físiques i per violacions
- Clam contra la violència masclista a Barcelona el 25-N. | Frederic Esteve -
- | Frederic Esteve
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de desembre de 2021 a les 16:00
Actualitzat el 29 de desembre de 2021 a les 18:09
Et pot interessar
-
Societat
Investiguen el suïcidi d'un nen de 9 anys el dia de Nadal al País Valencià
-
Societat
Julio Iglesias obligava les treballadores a fer-se proves d'ITS i ecografies per descartar embarassos
-
Societat
Detenen un home a França per intentar matar el fill de la parella a Barcelona
-
Societat
El doble de recaptació i 50 milions per a habitatge: així canvia la taxa turística
-
Societat
Moren dos pacients oncològics de l'Hospital de Burgos per rebre sis vegades més tractament del prescrit
-
Societat De Serrat a l'Himne del Real Madrid: les cent cançons més sol·licitades als funerals de Catalunya
