El president de la Generalitat, Pere Aragonès, s'ha compromès a prioritzar la regulació de lloguers en la pròxima comissió bilateral entre el Govern i la Moncloa que se celebrarà el pròxim 2 d'agost. El Sindicat de Llogaters ha informat del compromís d'Aragonès després de reunir-se amb ell aquest divendres i fonts oficials ho confirmen a NacióDigital.
La comissió bilateral arriba amb la regulació catalana de lloguers penjant d'un fil. Al juny, la Moncloa va seguir el camí del PP i va presentar un recurs contra la mesura al Tribunal Constitucional, argumentant que la normativa escapa de les competències de la Generalitat.
En paral·lel, queda per veure si finalment la llei estatal d'habitatge que estan negociant el PSOE i Podem incorporarà una regulació com la catalana en el seu contingut. Per ara, segons els últims detalls que han transcendit dels acords entre els socis de govern a la Moncloa, no serà així.
PSOE i Podem han tancat un principi d'acord per congelar els preus a les zones considerades tensionades. En canvi, la regulació catalana -que continua vigent- no permet només mantenir preus sinó també abaixar-los.
"Celebrem aquest compromís públic i alhora constatem que el Govern també té deures pendents. Cal complir l'acord de govern per evitar una nova onada de violència immobiliària la propera tardor", ha assegurat el Sindicat de Llogaters a través del seu compte de Twitter.
El sindicat fa referència a l'acord entre ERC i la CUP per a la investidura d'Aragonès que incloïa l'impuls d'una llei d'arrendaments urbans que blindés el contingut de la regulació i l'ampliés. Per exemple, proposant una renovació automàtica dels contractes, excepte en casos de força major per necessitat del propietari.
A l'acord de govern entre ERC i Junts els dos partits es van comprometre a "defensar" la regulació de lloguers. Amb el compromís adquirit avui, Aragonès haurà de treballar per dos escenaris. O la Moncloa retira el recurs contra la llei o bé la futura llei estatal d'habitatge blinda el contingut de la regulació catalana de lloguers.
Aragonès assegura que la regulació de lloguers serà una prioritat a la comissió bilateral
Societat
El president assumeix el compromís després de reunir-se aquest divendres amb el Sindicat de Llogaters
- Un pis en lloguer al centre de Barcelona. | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Societat Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac Marc Orts i Cussó
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política El president del Constitucional celebra l'aval europeu a l'amnistia davant Felip VI Lluís Girona Boffi
- Andreu Merino
- Periodista
Publicat el
23 de juliol de 2021 a
les 19:01
Actualitzat el
23 de juliol de 2021 a les
19:02
Et pot interessar
-
Societat
Sense entesa en la primera reunió entre els bombers voluntaris i Interior: «Ens veurem als jutjats»
-
Societat
Barcelona anuncia tres novetats per a la circulació de motos: dues proves pilot i més espai propi als semàfors
-
Societat
Condemnats vuit independentistes per boicotejar un acte de Societat Civil Catalana
-
Societat El TEDH admet a tràmit una demanda per maltractaments a un intern del CIE de Barcelona
-
Societat Interrompuda la circulació de l’R13 i l’R14 entre Plana-Picamoixons i Lleida-Pirineus per un robatori de coure
-
Societat
Maten un home a la Barceloneta després de trencar l'ordre d'allunyament amb l'exparella
