El president de la Generalitat, Pere Aragonès, s'ha compromès a prioritzar la regulació de lloguers en la pròxima comissió bilateral entre el Govern i la Moncloa que se celebrarà el pròxim 2 d'agost. El Sindicat de Llogaters ha informat del compromís d'Aragonès després de reunir-se amb ell aquest divendres i fonts oficials ho confirmen a NacióDigital.
La comissió bilateral arriba amb la regulació catalana de lloguers penjant d'un fil. Al juny, la Moncloa va seguir el camí del PP i va presentar un recurs contra la mesura al Tribunal Constitucional, argumentant que la normativa escapa de les competències de la Generalitat.
En paral·lel, queda per veure si finalment la llei estatal d'habitatge que estan negociant el PSOE i Podem incorporarà una regulació com la catalana en el seu contingut. Per ara, segons els últims detalls que han transcendit dels acords entre els socis de govern a la Moncloa, no serà així.
PSOE i Podem han tancat un principi d'acord per congelar els preus a les zones considerades tensionades. En canvi, la regulació catalana -que continua vigent- no permet només mantenir preus sinó també abaixar-los.
"Celebrem aquest compromís públic i alhora constatem que el Govern també té deures pendents. Cal complir l'acord de govern per evitar una nova onada de violència immobiliària la propera tardor", ha assegurat el Sindicat de Llogaters a través del seu compte de Twitter.
El sindicat fa referència a l'acord entre ERC i la CUP per a la investidura d'Aragonès que incloïa l'impuls d'una llei d'arrendaments urbans que blindés el contingut de la regulació i l'ampliés. Per exemple, proposant una renovació automàtica dels contractes, excepte en casos de força major per necessitat del propietari.
A l'acord de govern entre ERC i Junts els dos partits es van comprometre a "defensar" la regulació de lloguers. Amb el compromís adquirit avui, Aragonès haurà de treballar per dos escenaris. O la Moncloa retira el recurs contra la llei o bé la futura llei estatal d'habitatge blinda el contingut de la regulació catalana de lloguers.
Aragonès assegura que la regulació de lloguers serà una prioritat a la comissió bilateral
El president assumeix el compromís després de reunir-se aquest divendres amb el Sindicat de Llogaters

- Un pis en lloguer al centre de Barcelona. | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
«La segregació del Bisbat de Lleida va ser la guspira que va encendre el litigi de Sixena» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
-
Oriol Junqueras reclama l'aplicació íntegra de l'amnistia davant la «rebel·lió judicial» Sara Escalera
-
Llarena mantindrà l'ordre de detenció a Puigdemont tot i l'aval del Tribunal Constitucional a l'amnistia Redacció
Publicat el 23 de juliol de 2021 a les 19:01
Actualitzat el 23 de juliol de 2021 a les 19:02
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 31 de maig i 1 de juny: combinat d'estiu, sol i calor
-
Societat Allau de queixes per no retolar en català amb dos negocis al punt de mira
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 31 de maig i 1 de juny
-
Societat Tanca una bodega centenària i espai de referència dels seguidors del Barça
-
Societat Barcelona (ara sí) trenca relacions amb Israel
-
Societat Gran acord a Barcelona per instar "La Caixa" que no desnoni inquilins de pisos protegits