Els termòmetres s'han coordinat amb els rellotges. Després d'entrar a l'horari d'hivern, les temperatures suaus desapareixeran per donar pas al fred aquest dilluns. Així, les màximes poden baixar entre quatre i sis graus a pràcticament tot el país. Els valors mínims es mouran entre 3 i 8 graus al Pirineu i al Prepirineu, entre 7 i 12 a la depressió Central i al prelitoral, i entre 10 i 15 al litoral. Les màximes oscil·laran entre 14 i 19 graus al Pirineu i al Prepirineu, i entre 18 i 23 a la resta.
Aquest dilluns no només farà bastant més fred, sinó que arribarà acompanyat de vent. Fins a primera hora de la tarda es preveuen cops forts i algun de molt fort, segons el Servei Meteorològic de Catalunya. Al centre i la meitat sud, les ràfegues poden superar els 60 quilòmetres per hora.
Pel que fa a les precipitacions, deixant de banda alguna precipitació feble aïllada fins a primera hora, durant el dia hi poden haver petits ruixats al nord-est de Catalunya, i fins a mitja tarda també a l'extrem nord del Pirineu. La cota de neu baixarà de 2.900 a 2.000 metres.
Els dies següents, la dinàmica continuarà igual i les temperatures baixaran una mica més cada dia. Així, el dimecres arribarà un nou front que portarà pluja arreu del territori i farà baixar la cota de neu fins als 1.500 metres.
[plantillavirals]
Arriba el fred: caiguda de les temperatures i vent les pròximes hores
A mesura que avanci la setmana arribaran precipitacions i baixarà la cota de neu
ARA A PORTADA
Publicat el
31 d’octubre de 2021 a
les 16:20
Et pot interessar
-
Societat
«Els rics també maten»: així ha viscut l'Upper Diagonal la caiguda de Jonathan Andic
-
Societat
S'incendia un autobús a la C-31 a Badalona
-
Societat
Barcelona ja frega les 7.000 llicències de terrasses de bars i restaurants
-
Societat
El mòbil que li haurien robat a Jonathan Andic a l'Equador mai va donar cap senyal al país sud-americà
-
Societat
Què són (i què no) les Esglésies dels miracles en directe que s’estenen per Catalunya?
-
Societat
Supermercats públics: és viable la proposta que fan córrer tant partits d'esquerres com el PP?
