Les Associacions Federades de Famílies d'Alumnes de Catalunya (aFFaC) denuncien l'incompliment del decret d'escola inclusiva que es va aprovar fa cinc anys, el 2017. Tot i que s'havia de desplegar l'octubre del 2021, l'associació de famílies ha recordat aquesta setmana que el Departament d'Educació encara no ha elaborat les mesures necessàries per fer efectiu el decret.
La federació denuncia que avui dia hi ha més de 200.000 infants i joves a Catalunya amb unes Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE) que no s'estan cobrint "com estableix la llei". Per aquesta raó, l'aFFaC i famílies afectades han impulsat una campanya "transversal" per "recollir, avaluar i denunciar" les principals problemàtiques amb què es troben els infants amb NESE per gaudir del dret a l'educació.
"El sistema educatiu català compta amb nombroses mancances per a fer efectiu el decret d'educació inclusiva", explica l'entitat, que també detalla sis àrees on els drets d'aquests infants es veuen "vulnerats de forma reiterada". A més, afegeixen que l'incompliment del decret comporta que molts dels infants i joves amb NESE siguin "apartats de l'aula ordinària durant el temps lectiu" o que no puguin quedar-se al menjador o anar de colònies.
En aquest sentit, l'aFFaC i les famílies llancen un missatge al Departament d'Educació dirigit per Josep González-Cambray: "No hem vingut a demanar caritat, bones intencions o somriures compassius. Reclamem allò que pertany als nostres fills i filles, hem vingut a exigir que es respecti el seu dret a l'educació, sense condicions ni limitacions".
Associacions de famílies d'alumnes denuncien l'incompliment del decret d'escola inclusiva
L'aFFaC argumenta que Educació no ha elaborat les mesures necessàries per fer-lo efectiu tot i que s'havia de desplegar l'octubre del 2021
ARA A PORTADA
Publicat el 21 d’octubre de 2022 a les 19:03
Et pot interessar
-
Societat
Salvar el català de l'Alguer: una batalla popular a l'espera de suport institucional
-
Societat
La Xarxa Europea per a la Igualtat Lingüística declara la situació «d'emergència» per al català
-
Societat
El misteri de la Policia Nacional espanyola als desnonaments: 24 casos a Catalunya en un any
-
Societat
Manifestació massiva de docents a Barcelona per clamar millores al Govern: «Si no mouen fitxa, seguirem mobilitzant-nos»
-
Societat
El Pavelló de Ràdio Barcelona: la memòria radiofònica oculta al cim del Tibidabo
-
Societat
L’assistència a actes religiosos es dispara entre els joves creients
