Les caixes estan buides i les retallades són el pa de cada dia. Espanya segueix tenint una prioritat, que és Madrid. I les coses importants, creuen els dirigents de l'Estat, no es poden ajornar. En aquest sentit cal entendre la decisió del ministeri de Foment per aconseguir els recursos suficients per fer arribar el TGV el més aviat possible a l'aeroport de Barajas, el que no ha passat amb algunes infraestructures catalanes, ferroviàries i de carretera. En teoria, el tren d'alta velocitat havia d'arribar el 2012. Però es treballa a marxes forçades per inaugurar el tram abans de les eleccions espanyoles, afirma en la seva edició d'aquest dissabte el diari Expansión.
El ministre de Fomento, José Blanco, va donar ahir per concloses la perforació del túnel d'alta velocitat entre lers estacions entre les estacions de Chamartín i Atocha, a la capital d'Espanya. La seva entrada en funcionament permetrà la circulació transversal de trens per la Península. Del que es tracta, reconeix Blanco, és de que totes les línies estiguin unides a través de Madrid sense transbordaments. El nou túnel, va dir, serà “el nervi central de España” pel que fa al transport de passatgers.
Cal recordar que la segona onada d'inauguracions de la gran velocitat espanyola ja inclou ciutats de tercer nivell. Tindran TGV localitats com Mèrida (amb menys habitants que Viladecans), Loja (comparable a Sant Andreu de la Barca) i Palència (Sant Boi). Per a més endavant queden noves línies que arribaran a Sòria (Igualada), Motril (El Prat de Llobregat) i Alcázar de San Juan (El Vendrell).