​Barcelona començarà a cobrir la ronda de Dalt aquest mandat a Sant Genís i la Teixonera

Els veïns poden triar entre dues opcions d'intervenció, en la qual s'invertiran 15 milions d'euros

Imatge orientativa de la cobertura de la ronda davant del Mercat de la Vall d'Hebron
Imatge orientativa de la cobertura de la ronda davant del Mercat de la Vall d'Hebron | Ajuntament de Barcelona
Redacció
22 de desembre de 2016, 11:12
Actualitzat: 11:16h
Barcelona començarà la cobertura de la ronda de Dalt per Sant Genís i la Teixonera amb els 15 milions d'euros consignats en aquest mandat per aquesta obra, llargament demandada pels veïns. L'Ajuntament argumenta que és on hi ha més consens per iniciar els treballs. El govern municipal d'Ada Colau ha plantejat aquest dimecres a la comissió de seguiment dues propostes alternatives d'intervencions a curt termini en aquesta zona, al districte d'Horta-Guinardó, ha informat aquest dijous el consistori.

Els dos plantejaments preveuen actuacions de cobriment i d'urbanització dels laterals dels trams on s'actuï. La primera proposta preveu un cobriment fragmentat en tres trams, mentre que la segona es concentra en un de sol. Els veïns i els seus representants valoraran les dues opcions i acordaran quina volen. La previsió és encarregar el projecte executiu entre gener i febrer del 2017 i començar l'execució en aquest mandat.

La primera proposta comprèn tres trams de cobertures parcials a la via: un primer tram davant del mercat de la Vall d'Hebron; un segon davant de l'Institut Vall d'Hebron, i un tercer on l'avinguda de Vallcarca connecta amb la ronda de Dalt. La segona pretén concentrar la cobertura en un sol tram de la ronda, que estaria comprès entre el mercat i l'Institut de la Vall d'Hebron.

Reduir una quarta part del trànsit de la ronda

L'Ajuntament ha assegurat que la cobertura d'aquests trams suposa l'obtenció d'un espai urbà per passejar i fer activitats, amb una continuïtat longitudinal des de la plaça de Karl Marx fins a l'avinguda Meridiana. S'ha plantejat reconvertir les calçades laterals actuals en carrers, i prioritzar els passos de vianants i els carrils bus i bici desplaçant els vehicles privats cap al tronc central de la ronda, en el qual es preveu reduir el trànsit d'un 20% a un 25% a través de la gestió de mobilitat metropolitana i l'aplicació d'altres mesures.

La fase actual d'estudis previs s'ha limitat a localitzar els punts de cobertura i les principals intervencions que s'hauran de dur a terme, i s'ha deixat una fase posterior per dissenyar i tractar la superfície. Tot i aquest anunci, l'Ajuntament ha apuntat que també s'elaboraran els avantprojectes de la proposta impulsada durant el mandat de Xavier Trias, que ja preveia el soterrament de la ronda.

El març del 2017 es farà la quarta sessió de la comissió, en què es presentaran els avantprojectes corresponents a les actuacions a mitjà i llarg termini perquè estiguin llestos a l'abril. Paral·lelament, i a partir del febrer del 2017, es començarà a elaborar el diagnòstic de les possibles mesures per executar en el tram de la ronda de Dalt comprès entre el parc de l'Oreneta i la plaça d'Alfonso Comín, al districte de Sarrià-Sant Gervasi.
Arxivat a