L'Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment la concessió de més de 13.000 metres quadrats de Can Batlló a l'Associació Espai Comunitari i Veïnal Autogestionat que gestiona l'espai. El consistori ho ha fet a través de l'anomenada valorització de retorn social. Dit d'una altra manera, ha calculat la despesa pública que suposaria mantenir la gestió de l'espai i ha comprovat que surt més a compte mantenir la gestió actual per part del col·lectiu.
A través d'un comunicat, l'Ajuntament ha quantificat en 1,43 milions d'euros la inversió anual que hauria d'assumir el consistori per assumir els serveis oferts per l'associació. A banda, segons els mateixos càlculs, des del 2012 la despesa corrent hauria suposat prop de 4 milions d'euros. En canvi, la inversió municipal des del 2011 ha estat d'1'1 milions d'euros.
Durant el 2017, 48.000 persones van participar en alguna de les 849 activitats de Can Batlló, mentre que les hores de treball voluntari van arribar a un total de 82.185.
La concessió de terreny suposa que l'Ajuntament assumeixi els costos dels subministraments, la rehabilitació i la seguretat de l'espai, mentre que l'associació s'encarregarà de les assegurances, taxes i impostos derivats de la concessió, així com del manteniment de l'espai.
Can Batlló és un antic complex industrial situat al barri de la Bordeta i que des de fa més d'una dècada és escenari d'una reivindicació veïnal per ob
Barcelona concedirà 13.000 metres quadrats de Can Batlló al col·lectiu que gestiona l'espai
L'Ajuntament de la capital catalana ha valorat que l'activitat de Can Batlló és més rendible si es manté l'autogestió que si l'assumeix el consistori
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de desembre de 2018 a les 16:30
Et pot interessar
-
Societat
Com funcionarà la unitat antidesnonaments que han pactat crear Illa i els Comuns?
-
Societat
El conseller de Política Lingüística sobre el català: «No conec cap país que obligui a tenir un nivell per treballar»
-
Societat
El Gastronomic Forum Barcelona posarà l’accent en la nova cuina catalana amb més de 400 expositors
-
Societat
Si reps un correu de ChatGPT, alerta: pot ser una estafa
-
Societat
El Zoo de Barcelona revela una nova «joia de la corona» que construirà abans del 2030
-
Societat
Els punts de Barcelona amb més drons no autoritzats, segons la Guàrdia Civil
