El tradicional pessebre de Barcelona tornarà a la plaça de Sant Jaume aquest any. Després de l'aturada de l'any passat per evitar aglomeracions davant la situació de la pandèmia, l'Ajuntament ha manifestat aquest dimarts que es recupera certa normalitat en les festes nadalenques a la ciutat.
Com és costum, l'anunci del pessebre ha arribat amb polèmica. Després d'anys amb crítiques als formats innovadors que s'han anat presentant, el tinent d’alcaldia de Cultura, Jordi Martí, ha avançat que aquest any no serà una excepció i hi haurà "sorpresa" al pessebre perquè "el Nadal també significa debat".
A la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports, el regidor del PP Òscar Ramírez ha demanat "no fer experiments per desnaturalitzar el Nadal" i, després de conèixer que hi havia una sorpresa, ha assegurat que "ens temem que hi haurà un antipessebre". Així, demana una obra tradicional que representi "els valors" del Nadal.
El pessebre estarà present a la plaça de Sant Jaume des de finals de novembre fins després del dia de Reis. Martí ha explicat també que hi haurà dos pessebres tradicionals a la ciutat. Un serà al monestir de Pedralbes i l'altre al Museu Marès.
En el marc dels preparatius del Nadal, aquest dilluns betevé va avançar que els llums decoratius s'encendran el dia 24 de novembre. Segons el canal de televisió, la plaça de Catalunya, la Gran Via i Aragó estrenaran dissenys. La inversió superarà els dos milions d'euros després d'incrementar-se un 24% respecte a l'any passat.
Barcelona recupera el pessebre a la plaça de Sant Jaume «amb sorpresa»
La tradició torna a la capital catalana després d'un any absent per la pandèmia

- El pessebre de la plaça Sant Jaume del 2019 | Paula Roque -
- | Paula Roque
ARA A PORTADA
-
Jaume Giró deixa la política: adeu a la direcció de Junts i a l'escó per discrepàncies amb el rumb del partit Oriol March
-
-
-
Puigdemont trasllada a la cúpula de Junts que a la tardor es decidirà el futur del suport a Sánchez Oriol March
-
L'advocat general de la UE dona la raó al Parlament Europeu i avala l'aixecament de la immunitat de Puigdemont Bernat Surroca Albet
Publicat el 16 de novembre de 2021 a les 18:15
Actualitzat el 16 de novembre de 2021 a les 18:16
Et pot interessar
-
Societat El síndic de Barcelona denuncia que l'Ajuntament va obligar una família que venia a tractar el fill autista a dormir al carrer
-
Societat Un eclipsi de lluna plena es podrà veure des de Catalunya: quan serà i des d'on serà més visible
-
Societat El temps de dijous 4 de setembre: el Meteocat anuncia un breu canvi
-
Societat Pas endavant d'una cadena de gimnasos amb el català
-
Societat El nou Pavelló L'Illa obre amb dues pistes poliesportives i el doble de capacitat després de les obres de remodelació
-
Societat Quim Masferrer troba un brasiler enamorat de Catalunya: «Parlo català per TV3»