Clients «amables, simpàtics o pacients»? Premiats amb descomptes en alguns restaurants

Els establiments agraeixen el bon comportament dels comensals amb petites rebaixes al compte final, que inclouen també ser "comprensibles" i "acceptar els errors" dels treballadors

Publicat el 23 d’agost de 2024 a les 11:08

Ets un client amable quan vas a un restaurant? O ets d'aquells que se sent amb el dret de dir-ho tot i, a més, fer-ho de males maneres? Si ets dels primers, estàs de sort. Hi ha alguns restaurants que ja premien els seus clients més pacients amb petits descomptes al tiquet final per agrair-los el bon comportament.

Per ser "amables, simpàtics, pacients, comprensius i acceptar els errors" que puguin cometre els treballadors del Restaurant Jardines Las Conchas de Baza, a Granada, els seus clients s'emporten descompte. Però aquest establiment no és l'únic que aplica la norma, també en marxa a Torremolinos, Màlaga, en un restaurant de receptes típiques andaluses.

Com es pot veure en un dels tiquets fotografiats, més enllà de l'aperitiu i el menú del dia, el restaurant inclou 22 cèntims de descompte per cadascun dels següents conceptes: "per la seva amabilitat", "per la seva comprensió", "per la seva paciència", "per la seva simpatia", i "per acceptar els nostres errors". 

Com ho justifiquen els establiments? "És una manera de donar-los les gràcies". El propietari d'un dels restaurants admet en una entrevista a Telecinco que al principi "els clients se sorprenien", però li treu importància a la fita: "És tan senzill com agrair-los que segueixin apostant per nosaltres". 

De fet, el restaurador ho veu com una manera de "retornar les propines" que alguns comensals deixen als cambrers. I és que la feina de cambrer és "incòmoda" perquè hi ha persones molt "intolerants, incíviques i a vegades molt desagradables".