El servei s'oferirà un mínim de 12 hores al dia amb dues embarcacions de zero emissions i una capacitat de 70 passatgers que comptaran amb un sistema d'atracament i embarcament automatitzat. La tarifa màxima serà d'1,9 euros per viatge i es podran adquirir abonaments per a deu viatges i descomptes per a infants i joves i per a gent gran.
La parada al Moll de Llevant s'ubicarà en la nova estació marítima que ocuparà els antics magatzems portuaris, que estan sent rehabilitats. Aquesta estació marítima estarà equipada amb servei de restauració. Un cop comenci el servei, l'adjudicatari podrà proposar altres parades.
💥Ja tenim data! L'1 de juliol podràs pujar al bus nàutic del #PortdeBarcelona! 🛥ï¸ðŸ˜Ž
— Port de Barcelona (@PortdeBarcelona) February 28, 2024
👥 Capacitat: 70 passatgers.
🕦 Servei mínim de 12 hores al dia.
📠Rutes entre els molls de Drassanes i de Llevant.
I tot això amb vaixells de zero emissions!🙌
🔗 https://t.co/cb5YiwDNki pic.twitter.com/4RVGUhPg01
Les dues empreses s'han compromès a fer diverses inversions en els dos extrems del nou servei. La concessió té una durada de 15 anys i l'adjudicatària, que començarà a operar el proper 1 de juliol, farà una inversió inicial d'1,87 milions d'euros en les dues embarcacions i en el recondicionament de l'estació marítima i la parada del Portal de la Pau.
Per altra banda, el Consell d'Administració del Port de Barcelona ha aprovat avui la recuperació anticipada de 6 hectàrees de la concessió de Molls i Espais Portuaris, S.A.U. (MEPSA), situades al moll de l'Energia, per a dedicar-les a la futura planta de fabricació de combustibles verds.
[plantillavirals]