El Centre d'Operacions i Vigilància Especial (COVE), del Ministeri de Defensa, assegura que el bòlid que va sobrevolar Catalunya i les Illes Balears la matinada de divendres a dissabte va ser un meteorit que va fregar l'atmosfera. Després d'analitzar el vídeo difós, i de consultar el consorci europeu i altres actors espacials, el COVE ha descartat tant que fos un míssil com que fos un satèl·lit privat de l'empresa Starlink (propietat d'Elon Musk), hipòtesis que havien circulat durant el cap de setmana.
L'organisme de l'Exèrcit, que la ministra Margarita Robles ha visitat aquest dilluns, també ha consultat el Centre de Vigilància d'Alertes de Míssils Balístics del Comandament Aeri de l'OTAN. El punt de llum –batejat com a SPMN290324ART- es va detectar sorgint de França, va recórrer Girona i Barcelona, per continuar direcció les Balears i acabar el seu recorregut al sud del País Valencià.
Segons ha explicat el Ministeri de Defensa, els comandaments militars han confirmat que existeix un protocol d'alertes espacials que s'hauria activat en cas de risc de caiguda o reentrada d'un objecte espacial a partir dels 5.000 quilos.
De mitjana, el COVE observa més de 5.000 objectes diaris que creuen el camp de visió del radar, que va des del 200 als 2.000 quilòmetres de l'òrbita baixa i mitjana. El cap del Comandament de l'Espai, el general Isaac Crespo, ha assegurat que al voltant de la Terra orbiten uns 26.000 objectes espacials, incloent-hi escombraries espacials, però que "això no vol dir que tots suposin un perill".
[plantillavirals]
Defensa contradiu Alemanya i dona una nova versió del bòlid que va sobrevolar els Països Catalans
El Centre d'Operacions i Vigilància Espacial descarta que fos un míssil o un satèl·lit d'Elon Musk i assegura que va ser un meteorit que va fregar l'atmosfera

- El cos detectat al cel -
- X: @RedSpmn
ARA A PORTADA
Publicat el 01 d’abril de 2024 a les 15:01
Et pot interessar
-
Societat Un incendi en una planta química de Sevilla obliga a confinar 77.000 persones per risc d'intoxicació
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 17 i 18 de maig
-
Societat Els ajuntaments de la Catalunya Nord i Òmnium recorren la prohibició del català als plens
-
Societat Un estudi determina que la telemedicina redueix a un 54% la mortalitat en insuficiència cardíaca crònica
-
Societat El Govern obre un expedient a la DGAIA pel cas d'abusos a una nena tutelada de 12 anys
-
Societat Fins a 17 comarques, en alerta de perill per forts ruixats aquest dimecres