L'entitat No és Teràpia, que defensa els drets de la comunitat LGTBI, fa temps que denuncia l'existència de les anomenades "teràpies de conversió", que tenen l'objectiu de "curar" l'homosexualitat i una part de les quals s'han dut a terme sota la protecció d'alguns bisbes espanyols. Aquestes "teràpies", però, són rebutjades de forma clara pel Vaticà. Com va informar NacióDigital, No és Teràpia va elevar al Ministeri d'Igualtat un informe sobre el suport de diversos bisbats als cursos homòfobs. Ara, l'informe s'ha ampliat i, segons fonts de l'entitat a NacióDigital, inclouen la participació del bisbe Novell en les "cures" antigais.
Des de l'esclat del cas Novell, que va renunciar al Bisbat de Solsona per mantenir suposadament una relació sentimental amb una autora de novel·les eròtiques i satàniques, han aparegut diverses informacions sobre les activitats homòfobes del prelat. S'ha sabut el seu suport a les "teràpies de conversió" i No és Teràpia va demanar col·laboració per esbrinar més dades sobre la seva actuació en aquest àmbit.
No és Teràpia considera que les "teràpies de conversió" són "greument atemptatòries dels drets humans" i en l'informe esmentat dona detalls de les activitats dels suposats cursos, que van de sessions d'oració a escenes d'insults i crits, passant per "exorcismes i rituals per expulsar el mal". Entre els bisbes que haurien donat escalf a les "teràpies" hi ha el titular d'Alcalà d'Henares, Juan Antonio Reig Pla; de Bilbao, José Ignacio Munilla; i de Còrdova, Demetrio Fernández.
L'associació No és Teràpia inclou al final del seu nou informe un llistat de prelats que han donat suport a les esmentades "cures". A més dels esmentats en un informe anterior, ara hi inclouen, a més, figures com l'arquebisbe de València, Antonio Cañizares, i Xavier Novell, de qui diu que està "vinculat amb la pràctica i promoció dels Esforços de Canvi d'Orientació Sexual i Identitat o Expressió de Gènere (ECOSIEG)".
[noticia]224364[/noticia]
L'entitat ha elaborat l'informe dins del procés de tramitació de l'avantprojecte de la llei per a la garantia dels drets de les persones LGTBI, que prepara el Ministeri d'Igualtat. En el text, al qual ha tingut accés NacióDigital, proposa una reforma del codi penal per establir una pena d'un a quatre anys de presó a tot aquell que "infligís, practiqués, realitzés o dugués a terme Esforços de Canvi d'Orientació Sexual i Identitat o Expressió de Gènere (ECOSIEG) contra una altra persona".
Una referència clau en aquest entramat és Verdad y Libertad, dirigida per Miguel Ángel Sánchez Cordón, que és determinant també per seguir el fil de la connexió de Novell amb aquest món de les "teràpies de conversió".
Denuncien davant el Ministeri d'Igualtat les «teràpies de conversió» gai del bisbe Novell
L'associació No és Teràpia inclou el bisbe emèrit de Solsona en una trama favorable als cursos per "curar" l'homosexualitat
- Xavier Novell, en una imatge d'arxiu. | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Per què aquesta vaga educativa té tots els ingredients per ser la més contundent dels darrers anys? David Cobo
-
-
«No es reconeix prou la nostra feina»: escoles rurals en vaga per manca de personal Bernat Castanyer Colomer
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
Publicat el
13 de setembre de 2021 a
les 09:34
Actualitzat el
13 de setembre de 2021 a les
21:21
Et pot interessar
-
Societat
Salut activa canvis al sistema sanitari prioritzant la col·laboració entre hospitals
-
Societat
Zona Franca: amagar la pobresa
-
Societat
La Iaia Atòmica, la instagramer que ha fet virals les receptes secretes de les àvies
-
Societat
«Renfe no s'estima els viatgers de Catalunya»
-
Societat
Robatori de pel·lícula a una Vall de Núria coberta per la neu
-
Societat
La segona proposta del PDUM contempla més de 160.000 nous habitatges a l'àrea metropolitana
