Tres cacaus que es venen a supermercats es troben sota el punt de mira. L'entitat de consumidors Facua ha denunciat tres grans cadenes a qui acusa de "publicitat enganyosa". Es tracta de Mercadona, Hipercor i Dia que, segons l'entitat, estaria comercialitzant productes de la seva marca blanca sota la denominació de "cacau soluble" quan realment no és el seu ingredient principal.
Les denúncies de Facua, que s'han presentat davant del Ministeri de Consum, es basen en el fet que aquests productes només contenen entre un 22% i un 30% de cacau. Per contra, l'ingredient principal és el sucre. L'entitat considera que la denominació de "cacau soluble" pot portar al consumidor a l'error, ja que li pot fer pensar que està comprant un producte que té com a component principal el cacau quan realment no és així.
El producte d'Hacendado conté un 30% de cacau, el de El Corte Inglés un 25% i el de Dia un 22%. L'etiquetatge és correcte, ja que explicita el percentatge i posar en primera posició el sucre. Però Facua considera que si el consumidor no fa l'esforç de llegir l'etiquetatge, és probable que desconegui que està comprant un producte fet principalment de sucre.
Facua també recorda que la llei per a la defensa dels consumidors estableix que "la presentació dels productes no poden induir a l'error del consumidor". Per tot això, l'entitat demana al govern espanyol dues actuacions: que insti a Mercadona, Hipercor i Dia a retirar la denominació de "cacau soluble" a aquests productes i que obri un expedient sancionador contra les tres cadenes de supermercats.