Detectat el primer cas a Extremadura de positiu en la variant índia de la Covid-19. Es tracta d'una persona que havia assistit a un curs celebrat a Madrid. El curs estava programat entre el 12 i el 18 d'abril i es va suspendre el dia 16 a causa d'un positiu.
La Conselleria de Salut de la Comunitat de Madrid assegura que farà seguiment de tots els assistents al curs. Amb tot, el govern autonòmic afirma que la majoria són de fora de l'Estat i que ja han tornat al seu país.
La persona que ha donat positiu va començar a tenir símptomes el 19 d'abril i va informar que durant el curs havia estat en contacte amb una persona de l'Índia. Segons el govern de la Comunitat de Madrid, l'afectat ha fet confinament domiciliari "en tot moment".
Els símptomes de l'afectat han estat lleus i la prova PCR de seguiment feta el 30 d'abril ha sortit negativa.
Divendres passat el viceconseller de Salut Pública de la Comunitat de Madrid, Antonio Zapatero, va expressar "gran preocupació" per la variant Índia, abans que es detectés cap cas a l'entorn de la capital espanyola. Zapatero va alertar de la possibilitat que aquesta variant es transmeti més fàcilment i sigui més resistent a les vacunes.
El viceconseller va avisar, a més, que les possibilitats de detectar casos d'aquesta variant a Madrid eren altes, perquè els vols entre l'Índia i l'aeroport de Barajas no s'han aturat.
[plantillacoronavirus]
Detectat un positiu de la variant índia de la Covid-19 en un curs a Madrid
Societat
La persona és d'Extremadura i ha fet confinament domiciliari "en tot moment
- Mostra en un laboratori -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Societat Els Bombers se centren en els focus secundaris després d'estabilitzar l'incendi de Collserola Gerard Mira
-
-
-
Successos Moren la mare i la filla atrapades sota un mur pels aiguats a Roda de Berà de dissabte Antonio Ramos Llauradó
-
Política Junts modifica el traspàs de competències en immigració per superar el veto de Podem Oriol March
Publicat el
02 de maig de 2021 a
les 16:45
Et pot interessar
-
Societat
L’incendi de Collserola ja està en fase d’estabilització
-
Societat
Detenen un home quan intentava robar al despatx d’una regidora de Badalona
-
Societat
Barcelona afina el futur de L'Escocesa entre la «innovació gastronòmica» i l'habitatge per a persones discapacitades
-
Societat
La DGT posa deures als motoristes: autoprotecció i noves normes aquest octubre
-
Societat
El Govern al·lega «criteris tècnics» per no haver enviat un Es-Alert en les últimes tempestes
-
Societat Per què tampoc es va enviar un Es-Alert per les tempestes d'aquest dilluns a Tarragona?
