Detectat el primer cas a Extremadura de positiu en la variant índia de la Covid-19. Es tracta d'una persona que havia assistit a un curs celebrat a Madrid. El curs estava programat entre el 12 i el 18 d'abril i es va suspendre el dia 16 a causa d'un positiu.
La Conselleria de Salut de la Comunitat de Madrid assegura que farà seguiment de tots els assistents al curs. Amb tot, el govern autonòmic afirma que la majoria són de fora de l'Estat i que ja han tornat al seu país.
La persona que ha donat positiu va començar a tenir símptomes el 19 d'abril i va informar que durant el curs havia estat en contacte amb una persona de l'Índia. Segons el govern de la Comunitat de Madrid, l'afectat ha fet confinament domiciliari "en tot moment".
Els símptomes de l'afectat han estat lleus i la prova PCR de seguiment feta el 30 d'abril ha sortit negativa.
Divendres passat el viceconseller de Salut Pública de la Comunitat de Madrid, Antonio Zapatero, va expressar "gran preocupació" per la variant Índia, abans que es detectés cap cas a l'entorn de la capital espanyola. Zapatero va alertar de la possibilitat que aquesta variant es transmeti més fàcilment i sigui més resistent a les vacunes.
El viceconseller va avisar, a més, que les possibilitats de detectar casos d'aquesta variant a Madrid eren altes, perquè els vols entre l'Índia i l'aeroport de Barajas no s'han aturat.
[plantillacoronavirus]
Detectat un positiu de la variant índia de la Covid-19 en un curs a Madrid
La persona és d'Extremadura i ha fet confinament domiciliari "en tot moment

- Mostra en un laboratori -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de maig de 2021 a les 16:45
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 16 de maig: torna el sol com a preludi d'un cap de setmana calorós
-
Societat Noms inventats als carrers de Barcelona
-
Societat El Pla de Barris a Ciutat Vella: de formar veïns per rehabilitar finques a reforços educatius
-
Societat Un centenar de professors renuncia a corregir els exàmens de selectivitat
-
Societat El Govern es personarà en el cas de la menor tutelada i anuncia una «transformació» a la DGAIA
-
Societat Els delictes sexuals creixen un 12,5% a Catalunya durant els primers mesos del 2025