Detenen a Manresa un home per endur-se forçosament de França els seus tres fills

El fugitiu, amb una ordre europea de detenció vigent, tenia planejat marxar a Algèria amb les criatures per no perdre'n la custòdia

Publicat el 29 de juliol de 2023 a les 09:02
Els Mossos d'Esquadra han detingut a Manresa un home que s'havia endut de França els seus tres fills menors de cinc, tres anys i 10 mesos, dels quals havia perdut la custòdia. L'arrestat, de 25 anys, tenia vigent una ordre europea de detenció i entrega (OEDE) i volia marxar a Algèria amb els nens per no perdre'n la custòdia.

L'home s'havia endut per la força el menor de 10 mesos que es trobava sota tutela dels serveis socials de l'administració francesa, mentre que els altres dos fills estaven pendents de fer efectiva una mesura d'acolliment familiar. El 20 de juliol, la policia francesa va emetre una alerta urgent per la possible presència del fugitiu a Catalunya. Ràpidament, el GRAF de Mossos va iniciar una investigació i ha acabat trobant l'home a la capital del Bages.

El fugit estava utilitzant una identitat falsa amb la qual hauria fet gestions per aconseguir documentació oficial per a les seves criatures i així, poder viatjar amb elles. En qüestió d'hores, el Grup de recerca Activa de Fugitius va ubicar el domicili on es trobava l'home i el van localitzar sortint de l'habitatge. Quan els agents li van preguntar on eren els seus fills, va respondre amb evasives i donant diferents versions. Els policies van pujar al domicili i van sentir veus de criatures darrere la porta, però ningú no va obrir davant dels seus requeriments.

Aleshores, els investigadors van contactar amb el jutjat de guàrdia de Manresa perquè autoritzés l'accés al domicili, en el cas que el pare no col·laborés amb la policia, tot i que finalment l'home va autoritzar els agents l'entrada al pis. Els Mossos van detenir al fugitiu i van traslladar els tres menors a la comissaria de Manresa, fins que la DGAIA se'n va fer càrrec.

Fa només una setmana, l'investigat va passar a disposició del Jutjat Central núm. 1 de l'Audiència Nacional (AN), que el va deixar en llibertat amb càrrecs i mesures cautelars consistents en la retirada del passaport i la prohibició expressa d'abandonar el país.

[plantillavirals]