La comissió de Sanitat i Consum del Congrés dels Diputats ha donat llum verda definitiva aquest dilluns a un dictamen de la subcomissió del cànnabis medicinal que avala l'ús terapèutic del cànnabis i que crea les bases per a la futura regulació. El Ministeri de Sanitat disposa ara de sis mesos per redactar el text que permetrà ampliar els supòsits en què els metges poden receptar cànnabis, entre les quals hi ha els tractaments contra l'esclerosi múltiple, convulsions vinculades a l'epilèpsia, el dolor crònic oncològic i les nàusees produïdes per la quimioteràpia.
El dictamen ha quedat aprovat amb els vots del PSOE, Podem, PDECat, PNB, Ciutadans. ERC i Bildu s'han abstingut perquè reclamaven un text més ambiciós. Només hi ha votat en contra el PP i Vox. La comissió ha actuat amb competència legislativa plena, de manera que el text no s'haurà de sotmetre al criteri del ple. La qüestió queda a mans ara de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris que depèn del Ministeri de Sanitat.
El Ministeri disposa d'un termini de sis mesos per redactar un text que permeti l'encaix legal de l'ús medicinal del cànnabis. Els pacients dels tractaments on es permetrà l'ús del cànnabis podran accedir a productes elaborats amb cànnabis. En tot cas, l'ús del cànnabis amb finalitats medicinals haurà d'estar sempre vinculats a aquests tractaments que tindran una durada definida. Podran accedir a alguns d'aquests productes a les farmàcies amb recepta mèdica.
El Congrés aprova l'ús del cànnabis amb finalitat terapèutica
El dictamen, que ha rebut el suport del PSOE, Unides Podem, Ciutadans, PNB i PDECat, amb l'abstenció d'ERC i Bildu i el vot en contra del PP i Vox, no haurà de ser votat al ple

- Una planta de marihuana -
- Pixabay
ARA A PORTADA
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
«Al call center atenem unes 80 trucades diàries i ens donen 10 segons entre una i l'altra» Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 27 de juny de 2022 a les 16:08
Et pot interessar
-
Societat Tanquen un restaurant de Sant Adrià de Besòs per un brot de salmonel·la que afecta una vintena de persones
-
Societat El temps d'aquest dilluns 9 de juny: matí amb ambient assolellat i tarda amb algun núvol
-
Societat Quin impacte tindria per als avions grans allargar la pista del Prat? Una dada oculta treu el cap
-
Societat Un apicultor utilitza les seves abelles per atacar una patrulla de Mossos
-
Societat A partir d'avui et trucaran menys i podràs identificar les trucades comercials
-
Societat Un incendi en una residència de gent gran provoca un mort i 19 ferits a Saragossa