El consum habitual d'aliments ultraprocessats s'associa de manera significativa amb un increment del 40% de la probabilitat de morir a mitjà i llarg termini. Així ho recull un estudi de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d'Elx amb la col·laboració de l'Institut de Recerca Sanitària i Biomèdica d'Alacant (Isabial), del Grup d'Epidemiologia i Salut Pública del Centre de Recerca Biomèdica en Xarxa (CIBER) i de la Universitat de Poznan (Polònia), publicat a la revista especialitzada Clinical Nutrition.
Els investigadors han avaluat la mortalitat durant 18 anys de seguiment en una mostra representativa de la població adulta valenciana (1.538 homes i dones) majors de 20 anys que van participar en l'Enquesta de Nutrició i Salut de la Comunitat Valenciana. Els han analitzat la dieta, l'estat de salut i l'estil de vida, inclòs el consum habitual d'aliments a través d'un qüestionari de freqüència alimentària. Aleshores, han verificat l'estat vital i la causa de mort a partir de l'Índex Nacional de Defuncions de la Comunitat Valenciana.
En comparació amb els participants que tenien un consum baix d'aliments ultraprocessats, les persones que en tenien un consum alt han presentat un 40% més de risc de mort durant els 18 anys de seguiment. També s'ha observat "certa evidència d'un efecte perjudicial" del consum dels aliments ultraprocessats sobre la mortalitat cardiovascular i per càncer, observant-se un augment del risc de mort del 35% i 6%, respectivament, encara que "no ha resultat estadísticament significatiu".
Per tot això, els autors conclouen que un consum elevat d'aliments ultraprocessats s'associa a una mortalitat més gran per totes les causes a llarg termini en població adulta mediterrània. Així, aquests resultats suposen una "evidència sòlida" sobre l'efecte perjudicial del seu consum, que s'afegeixen als observats a altres poblacions.
[plantillavirals]
El consum elevat d'aliments ultraprocessats augmenta un 40% el risc de mort en 18 anys
Un estudi de la Universitat Miguel Hernández (UMH) de Elche (Alicante) detecta "certes evidències" de la relació amb malalties cardiovasculars i càncers
- El ministre Garzón assenyala els efectes nocius per a la salut d'aquests alimenys -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Les famílies de les víctimes increpen Mazón al funeral d'Estat: «Assassí, et rius de nosaltres» Guillem Delso
-
Autocrítica a mitges de Mazón en l'aniversari de la dana: «Hi ha coses que haurien d'haver funcionat millor» Marc Orts i Cussó
-
-
La ferida antipolítica de la dana: «L'extrema dreta està canalitzant el malestar» Moisés Pérez Pascual
-
Un any després de la dana: «Hi ha molta por, els carrers tornen a inundar-se quan plou» Neus Climent
Publicat el 13 de febrer de 2024 a les 20:29
Et pot interessar
-
Societat
Almenys 69 persones sense llar han mort aquest any a Barcelona, segons la Fundació Arrels
-
Societat
L'Hospitalet també eliminarà tots els pisos turístics: cinquè municipi metropolità a prohibir-los
-
Societat
Nou rumb a la Mina amb els reallotjaments del bloc Venus i un pla 2030 per al barri
-
Societat
La Unió Europea assegura que continuarà donant suport a la reconstrucció al País Valencià un any després de la dana
-
Societat
Els treballadors del metall col·lapsen les entrades de Barcelona el primer dia de vaga
-
Societat
Tallades la C-32 i la B-20 a Cornellà de Llobregat per una manifestació
