El consum habitual d'aliments ultraprocessats s'associa de manera significativa amb un increment del 40% de la probabilitat de morir a mitjà i llarg termini. Així ho recull un estudi de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d'Elx amb la col·laboració de l'Institut de Recerca Sanitària i Biomèdica d'Alacant (Isabial), del Grup d'Epidemiologia i Salut Pública del Centre de Recerca Biomèdica en Xarxa (CIBER) i de la Universitat de Poznan (Polònia), publicat a la revista especialitzada Clinical Nutrition.
Els investigadors han avaluat la mortalitat durant 18 anys de seguiment en una mostra representativa de la població adulta valenciana (1.538 homes i dones) majors de 20 anys que van participar en l'Enquesta de Nutrició i Salut de la Comunitat Valenciana. Els han analitzat la dieta, l'estat de salut i l'estil de vida, inclòs el consum habitual d'aliments a través d'un qüestionari de freqüència alimentària. Aleshores, han verificat l'estat vital i la causa de mort a partir de l'Índex Nacional de Defuncions de la Comunitat Valenciana.
En comparació amb els participants que tenien un consum baix d'aliments ultraprocessats, les persones que en tenien un consum alt han presentat un 40% més de risc de mort durant els 18 anys de seguiment. També s'ha observat "certa evidència d'un efecte perjudicial" del consum dels aliments ultraprocessats sobre la mortalitat cardiovascular i per càncer, observant-se un augment del risc de mort del 35% i 6%, respectivament, encara que "no ha resultat estadísticament significatiu".
Per tot això, els autors conclouen que un consum elevat d'aliments ultraprocessats s'associa a una mortalitat més gran per totes les causes a llarg termini en població adulta mediterrània. Així, aquests resultats suposen una "evidència sòlida" sobre l'efecte perjudicial del seu consum, que s'afegeixen als observats a altres poblacions.
[plantillavirals]
El consum elevat d'aliments ultraprocessats augmenta un 40% el risc de mort en 18 anys
Societat
Un estudi de la Universitat Miguel Hernández (UMH) de Elche (Alicante) detecta "certes evidències" de la relació amb malalties cardiovasculars i càncers
- El ministre Garzón assenyala els efectes nocius per a la salut d'aquests alimenys -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Energia Els opositors al pla de renovables amenacen amb la via judicial si no es retira Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política Snooker | Dos anys de Salvador Illa: unir i servir no era tan fàcil Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
Política Com s'ho haurà de fer Salvador Illa si el PP i Vox arriben a la Moncloa? Bernat Surroca Albet
Publicat el
13 de febrer de 2024 a
les 20:29
Et pot interessar
-
Societat
Ordenen la retirada de sis models d'ulleres per veure l'eclipsi solar total
-
Societat
Barcelona culmina la reurbanització del carrer de Balmes amb més espai per als vianants
-
Societat
L’ICGC redueix de cinc metres a pocs centímetres el marge d’error del posicionament per satèl·lit
-
Societat
Un home dispara a l'aire després d'una discussió a l'Hospitalet de Llobregat
-
Societat
Els Bombers tenen «bones previsions» per l'incendi de Castelló que ja afecta 700 hectàrees
-
Societat
El Govern retransmetrà en directe l'eclipsi des de l'Observatori de l'Ebre
