El creuer més gran del món ja navega... amb polèmica inclosa

L'Icon of the Seas és propulsat amb gas natural liquat, que genera més d'un 120% més d'emissions de gasos d'efecte hivernacle que altres combustibles

  • Set piscines, una pista de patinatge sobre gel, un circuit de karts, més de 40 restaurants... així és l'Icon of the Seas -
Publicat el 28 de gener de 2024 a les 14:50
Set piscines, sis tobogans, una pista de patinatge sobre gel, un circuit de karts a l'aire lliure, un teatre, més de 40 restaurants, salons i bars. Aquests són alguns dels elements que converteixen l'Icon of the Seas, de la companyia Royal Caribbean, en el creuer més gran del món. Amb capacitat per a 7.600 passatgers, aquest diumenge ha salpat per primera vegada des de Miami per fer un viatge de set dies a diverses illes tropicals.

Un viatge que, tot i comptar amb la benedicció de Lionel Messi, que va participar dijous en la cerimònia de bateig del vaixell, ha generat molta polèmica per les emissions de metà de l'embarcació.

I és que el vaixell està propulsat per gas natural liquat, amb la qual cosa generarà gas metà, molt nociu per al medi ambient, fet que ha despertat moltes veus crítiques. Per exemple, el director del Programa Marí del Consell Internacional del Transport Net, Bryan Comer, assegura que la companyia ha fet "un pas en la direcció equivocada", com recull l'agència Reuters, ja que s'estima que l'ús del gas natural liquat com a combustible emet més d'un 120% més d'emissions de gasos d'efecte hivernacle durant el seu cicle de vida que el gasoil marí. Unes emissions que, segons un informe del mateix Programa, són superiors a les que s'estableixen en les regulacions actuals.
 

Set piscines, una pista de patinatge sobre gel, un circuit de karts, més de 40 restaurants... així és l'Icon of the Seas Foto: Royal Caribbean



El gas natural liquat, tot i que es crema de manera més neta que els combustibles marins tradicionals, però el risc de fugues és més elevat. Per altra banda, el metà és un gas d'efecte hivernacle que atrapa 80 vegades més de calor que el diòxid de carboni al llarg de 20 anys. 

Un portaveu de la companyia, però, ha dit que el vaixell és un 24% més eficient energèticament del que exigeix l'Organització Marítima Internacional per als vaixells moderns, i també ha anunciat que planeja introduir a la seva flota un vaixell "emissions zero" de cara al 2035.

[plantillavirals]